Nekromanti Zepp!

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Tänk er ett rollspel där man spelar zeppelinare. Inte besättning eller passagerare. Zeppelinare. Själva farkosten. Man flyger runt och utforskar världen, slåss mot andra zeppelinare, handlar med exotiska varor.

Tänk er vidare att zeppelinarna existerar i ett mytiskt 1960-tal, där psykedeliska drakar, flygande Bubblor, intelligenta moln av syra och hippies på tama regnbågar gör luftrummet osäkert även för den mest kaxiga zepp (som zeppelinarna kallar sig själva).

Tänk er också att det finns en konspiration av marklevande varelser -- "Vroms" -- som gör sitt yttersta för att sabba för zepparna. Deras mål är att ändra själva naturlagarna så att zepparna inte ska kunna flyga längre.

Kan du tänka er detta, så är du möjligen redo för ZEPP! -- ett kanskerollspel från Journalspel.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
ser framför mig illustrationer i samma stil som filmen Yellow Submarine..

coolt! Det här är ett spel jag skulle köpa direkt!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Låter asballt, även om jag tror att det skulle göra sig bäst med vissa brädspelselement. Du får:



Fast vilka substanser hade du tagit när du kom på idén???
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det här var ju minst sagt en udda idé... :gremgrin:
Hur i hela hellsingland kom du på det här ??? :gremconfused:

Hursomhellst, den här idéen får 5 :zeppelinare: av 5 möjliga för den mest orginella idéen på länge... :gremwink:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Against my better judgement, och trots min zeppelinarantipati så måste jag erkänna att det låter skitfränt. Frågan är, finns det människor i spelvärlden, eller är alla varelser fordon av olika slag? Och om det tidigare gäller, finns det en ingameförklaring till att zeppelinarna har intelligens (typ, dom är utrustade med AI:s), eller råkar det bara vara så?

/Dnalor, skulle dock ha tyckt att det varit coolare om man spelade flygplan
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Dnalor, skulle dock ha tyckt att det varit coolare om man spelade flygplan
Naturligtvis måste man ha flygplan också, men bara dubbeldäckare.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,401
Location
Stockholm
Givetvis finns det flybplan, "Pellrar" som de kallas i Zepps värld. Dubbeldäckade propellerflygplan.

Pellrarna är ofta allierade med Zepparna, som ett sorts underhuggare. När man skapar sin Zepp kan man skaffa en förmåga som heter Svärm som innebär att man har en svärm av Pellrar som susar omkring en och kan skickas iväg på diverse uppdrag. Som minions ungefär. Ju högre värde man har i Svärm, desto fler Pellrar har man.

 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Vaddå för brädspelselement? Hur menar du?
Jag har lite svårt att identifiera mig tillräckligt mycket med en zeppelinare för att egentligen kunna rollspela den. Något slags brädspel/rollspelshybrid (som tex BattleStations gjort och som Crimson Skies kunde ha varit) skulle ge ett mer spelmässigt element till det hela.
 
Top