Nekromanti Yuuzhan vong vs. Jar jar

Herr Celric

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
24
Trodde väl aldrig att jag skulle upptäcka något i hela Star Wars universum som jag hatar mer än Jar jar men det har jag gjort.Yuuzhan vong! Eller näe, de får nog dela på första platsen på min hatlista.

Yuuzhan vong har en sådan icke star wars känsla att det nästan är äckligt. I varje fall tycker jag det men smaken är ju som bekant som baken.
 

Äventyr

Världsbyggare
Joined
9 Jun 2000
Messages
1,001
Location
Bureå
Yuzzan Vong är ett stort misstag. Som SL kommer jag, om jag spelar mer, personligen att radera dem ur historien. Usch och fy, säger jag bara. De ser närmast ut som något HR Giger inspirerat teknofantasy-äckel.
Tacka vet jag då Marvels nagaier.

- Daniel
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Nagaier (OT)

"Yuzzan Vong är ett stort misstag. Som SL kommer jag, om jag spelar mer, personligen att radera dem ur historien. Usch och fy, säger jag bara. De ser närmast ut som något HR Giger inspirerat teknofantasy-äckel.
Tacka vet jag då Marvels nagaier."


Oooh... minns det där namnet vagt. Vilka var Nagaierna?

--
Björn


"You will fear me. Then you will die."
--Lord Darth Maul
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Vad/vem är Yuuzhan vong? [nt]

nt

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Hädelse

Det enda positiva med Jar Jar är att han drog till sig lite nya tittare. Även om det jag skriver nu kan räknas som en hädelse så skriver det jag i alla fall.

Inte skylla på mejsa.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Re: Vad/vem är Yuuzhan vong? [nt]

Den nya onda fienden efter att Imperiet och alla Sith är klubbade och Republiken har fått fred i galaxen.

En ultrafanatisk ras från en annan galax som dyrkar smärta och hatar teknologi. Men självklart har jätteavancerad biologisk teknologi som funkar precis som mekanisk/elektronisk teknologi förutom att den är mycket värre för miljön...

/Henrik (avskyr också fanskapet)
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
Re: Nagaier (OT)

Bleka typer med mörkgrått hår som var lite så där ädelt onda. De samarbetade med resterna av Imperiet om bland annat slavhandel. De hade rymdskepp som såg ut som gigantiska vackra kristallkronor, och var ofta ena jäklar med knivar. Förutom att de var runt två meter långa, typ dubbelt så starka som en människa och hade helt egna motiv till att hjälpa Imperiet (ledtråd: mot slutet av de Marvel SW serier som gick i Sverige invaderade de SW-universat...)

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 

Blackknight

Veteran
Joined
6 Oct 2000
Messages
57
Location
PÅ ett berg
Jag hatar dom det första jag lade märke till när jag gick i genom kapitlet och gav genast ut en hög svordom och undrade vad detta mysterium var.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,613
Location
Uppsala
Min fråga är fortfarande: Varför ogillar folk egentligen Jar Jar Binks. Han fyller i grund och botten samma roll som C3PO blandat med lite Chewbacca samt en och annan Ewok. Det vill säga att han låter, gör bort sig och slåss lite i slutet...

Vad gäller Yuuzhan Vong så är det knappast någon som tvingar er att använda dem i några kampanjer. De är baserade på en novellserie som jag förstått det och har därför egentligen inget med filmerna att göra. Men å andra sidan - ger de inte lite spelrum för mer än bara de gamla vanliga nu-ska-vi-skuta-stormtroopers tjaffset ?

Själv vill jag ha supplementet The Dark Side så fort det kommer....
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Nagaier (OT)

<A HREF="http://members.aol.com/heywood254/index.html" target="_new">http://members.aol.com/heywood254/index.html</A> Fakta OM Nagaier finns på denna sida tillsammans med andra fakta från Star Wars marvel ävnentyr...

SEN Nagaier VAR längre än människor men även smärtare i kroppen De var INTE dubbelt så starka men de var EN aningen starkare om det har att göra med att alla de mötte och slogs mot var SOLDATER erfarna Nagia soldater kan lämnas osagt.


Fänrik Matsson till mig: 409 Carlsson var inte dum då blir du officer...
 

Herr Celric

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
24
Vem tänker inte lägga vantarna på the dark side så fort det bara publiceras?

Jar jar är och förblir det största misstaget herr Lucas gjort. I varje fall i Star wars sammanhang och det finns inget i världen som kan ändra det. Hoppas Lucas har vett nog att avliva den fan i episod 2.

Jo, Yuzzan vong och hela the new jedi order tjafset är taget från en novellsamling och har inget med de egentliga Star wars filmerna att göra. Jag tänker då absolut inte använda mig av dom och inte av nya jedi eran överhuvudtaget.
Inget tvingar mig till det och inget och ingen kan få mig att göra det.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jag för min del tycker att de bägge är klart lustiga !! De passar in bra i SW, helt klart. Det finns ju så många xenomorfa arter så varför ska inte de finnas ??

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit !</font color=red>
 

Lars

Veteran
Joined
4 Aug 2000
Messages
33
Location
Luleå
Jar jar Vinner EaSY över Yuuzhan vong

Yuuzhan vong är det _sämsta_ hittils dom fanatiska bokskrivarna i usa kommit på. Man blir less och skräddaren säger som vanligt NEJ om Yuuzahn vong borde få ens existera.
Man blir ledsen att läsa om YV då man spelat igenom hela Dark Stryder kampanjen över hur skrämmande dåligt hela YV konceptet liksom :/

//Lasse "Gissa vad skräddaren säger"
 

NisseHult

Veteran
Joined
9 Sep 2000
Messages
90
Location
Karlskrona
Re: Nagaier (OT)

Mja, de kunde enkelt lyfta en vanlig människa med en arm. Det tyder på extrem kroppsstyrka. Sen fick man se en av dem utan skjorta (medan han torterade en zeltron bara för att se vilken smärttröskel hennes ras hade), och de var något rejält rippade. Snacka seniga. I och för sig kan det ha varit enbart soldater, men mitt exempel var en högre officer...dessutom kunde de tydligen spöa wookies (då de enkelt tagit över Kashyykk för slavhandel, så fort de tröttnat och stuckit gjorde wookierna processen kort med de ex-Imperials som varit assistans).

"Ursäkta, har någon sett en fem meter hög hund springa förbi?"
En RP i en av mina krönikor.
 
Top