Ytterliggare ny eventuell game of thrones spinnoff . Jon Snow får eventuellt egen tv-serie

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Detta var kanske väntat då snö-jonte var en av dom mer populära karaktärerna i game of thrones tv-serien .

Personligen hade jag hellre sett en spinn off baserad på vad arya stark har för sig efter game of thrones tv-serien än en baserad på snö-jonte
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
En Arya-serie hade varit för svår. Hon har ju seglat till helt okända länder, så det hade krävt lite fantasi för att hitta på nya grejer.

En Jon-serie kan luta sig mot saker folk redan känner igen.
Just därför jag tycker att en arya serie hade varit intressant för att det öppnar upp för att vi som tittare får stifta bekantskap med mer av världen i game of thrones och får se sådant vi inte redan sett.

Men jag förstår att det kan vara ett safe bet att köra på Jon
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Kit Harington är riktigt duktig som Jon Snow så det är bara att gratulera till honom! Han var imponerande i serien rakt igenom, även när han hade uselt material att jobba med.

Däremot gillar jag inte alls vart de tog karaktären Jon Snow på slutet, varken tematiskt eller geografiskt. Så det ska krävas mycket för att jag ska kunna uppbåda något slags intresse för detta. Men hoppas naturligtvis på att det blir bra!

Överlag tycker jag att HBO är lite sena på att slå mynt av GOT-spinoffs, jag skulle inte hävda att intresset är jättestort, åtminstone mot var det en gång var.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Hade också hellre sett dunk&egg men problemet är väll att dom inte är så kända av mainstream fansen. Många av dom som tittade på game of thrones tv-serien så som min mor har noll koll på att det finns mer utanför själva tv-serien.

Lite som en kompis , han vet att Tolkien gjorde sagan om ringen och the Hobbit för dom har han sett på tv men har ingen aning om nått Tolkien skrivit utöver det . Frågar du honom vem som skrev Silmarillion så har han ingen aning

På samma sätt känner mainstream fansen till vad dom såg i game of thrones tv-serien allt annat är okänt för dom .
 
Last edited:

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,057
Tror inte för en sekund på att detta kommer att materialiseras.

John Snow är übertråkig och dåligt gestaltat i serien som en riktigt okarismatisk surmule. Efter den episka dikeskörningen med avslutningen på GoT finns inget intresse av en uppföljning på säsong 8 (förutom bland en liten skara människor som verkar se på precis vad som helst).

Väljer man att göra denna serie får man kanske lika många tittare som Vikings Valhalla, Spartacus eller annan billig dussinserie. Samtidigt som förintar det eventuella värde som fortfarande skulle kunnas finnas kvar i varumärket GoT.

Det enda möjligheten att hålla igång lite intresse för GoT är att låtsas som att de sista säsongerna aldrig hände eller var nån form av Disney tuggummi fan-fiction och istället köra stenhårt på mer kanoniska prequels.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Angående att intresset inte skulle vara stort för game of thrones spinnoff's

Denna artikel ifrån förra året säger att den serien folk ser fram emot mest 2022 är house of the dragon

Rankingen av serier folk såg/ser fram emot 2022 enligt imbds poll är följande

House of the Dragon
The Lord of the Rings
Pam & Tommy
The Sandman
The Last of Us
Obi-Wan Kenobi
She-Hulk
Ms. Marvel
Peacemaker
Moon Knight


 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,816
Angående att intresset inte skulle vara stort för game of thrones spinnoff's

Denna artikel ifrån förra året säger att den serien folk ser fram emot mest 2022 är house of the dragon

Rankingen av serier folk såg/ser fram emot 2022 enligt imbds poll är följande

House of the Dragon
The Lord of the Rings
Pam & Tommy
The Sandman
The Last of Us
Obi-Wan Kenobi
She-Hulk
Ms. Marvel
Peacemaker
Moon Knight


Ah där ser man. Då är kanske varumärket starkare än jag trodde.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Mest nyfiken/förvirrad vilka stories man skulle vilja berätta om Jon som är intressanta. Han vill mest gå bortom (hålet i) muren och få vara ifred, för hans syrra i Winterfell är en sån tråkig typ att hon inte låter han bo där. Som självständigt rike från Brans kungarike borde hon ju bry sig väldigt lite om vad folk tar för beslut i King's Landing liksom.

Sen finns där väldigt få konflikter kvar. Alla elaka Wildlings (Thenns) är döda, bara snälla Wildlings är kvar. Man använde inga plothooks från böckerna om hur Wildlings försöker integreras i Winterfells domäner, så alla stack bara hem. Där finns inget White Walkers att slåss med heller. Okey att han och Thormund är fan-favourites, men det här var nog den karaktären jag minst ville veta om efter serien.

Brans katastrofala styre hade kunnat bli en bra komediserie, där Bronn försöker kontrollera inte bara The Reach utan också på något sätt vara Master of Coin.

Vill man inte göra en komediserie kan man istället fokusera på Essos. Göra något med Daario Naharis. Vad händer i Braavos när the Iron Bank går på konken? Deras investering i Cersei betalade inte riktigt av sig. Vad händer i Meereen när omvärlden inte längre räds drakarna? Var flyger Drogon med Danys lik? Försöker de röda prästerskapet att återuppväcka henne?
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,303
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag fattar inte hur till och med många nördar har missat hur suverän For All Mankind är. Bland det bästa som alls går på tv.
Den serien och "The Expanse" är nog det bästa jag sett de senaste åren. Men jag gillar rätt mycket under olika perioder av året så det finns säkert fler serier än de två som är lika awesome.
 
Top