Nekromanti Ytterligare en tråd om betyg

Jaggernaut

Hero
Joined
6 Aug 2003
Messages
941
Hur ofta sätter ni betyg egentligen? Och vad sätter ni då för betyg?

Det är väldigt sällan som jag sätter betyg. Jag har kanske satt 10 betyg allt som allt (eller jag vet egentligen inte men troligtvis inte så mycket mer). De trådar jag sätter betyg är trådar som jag tycker är riktigt bra av en eller annan anledning (dåliga trådar bryr jag mig inte om att sätta betyg på alls, hade jag gjort det skulle jag ha satt åtskillit mer betyg än vad jag har gjort) vilket gör att jag i princip bara sätter femmor. Senaste tråden jag satt betyg på.

Kan tillägga att jag aldrig betygsätter trådar jag själv skapat även om jag tycker att de utvecklas till något bra. Det känns fel att sätta betyg på mig själv (svårt att vara opartisk) och sedan vill jag veta vad andra tycker, vad jag själv tycker vet jag ju redan.

Så hur är det för er andra?

/Jaggernaut - Nicke Nyfiken
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Jag är fullkomligt polariserad och dagisnivå och sätter ettor när jag blir lack och femmor när jag blir impad. Ibland kan jag även bli småsur om något sunkigt inlägg fått för högt betyg och då sänker jag snittet med en välplacerad etta... moahahah.

- L
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Jag är en dålig människa.

Jag sätter nästan bara betyg på mina egna trådar, om jag gör det gör jag det för att jag tror att de kan vara intressanta, och att folk skulle missa dem annars. Och naturligtvis sätter jag bara femmor, ha!

Exempel: Jag har postat fyra-fem trådar i Gondica forumet å det senaste. En femmade jag. Den som handlade om två nya yrken och färdigheter tyckte jag var så intressant att den förtjänade uppmärksamhet, då den löste problemet med vad grundegenskapen känsel öht skall användas till.
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Jag sätter ytterst sällan betyg.
Aldrig på mina egna trådar men när det händer att jag sätter ett betyg så är det för att sänka/höja medlet på en befintlig tråd.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, jag sätter betyg på trådar när jag tycker det är befogat. Har inga speciella kriterier på just vad i inlägget som skall betygssättas, är det befogat så sätter jag ett betyg. helt enkelt..

/ Johan K, som har haft lite grottröj i D2
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Re: Jag är en dålig människa.

När jag ser en tråd som precis är upplagd och som är betygsatt med en femma så antar jag att det är skribenten som satt betyget och jag ser omedelbart ner på den som skrivit den, även om tråden faktiskt är värd betyget.

Sist jag satte en femma på en ny tråd så döpte jag mitt inlägg till "jag ger tråden 5 stjärnor", för att bespara skribenten ifall någon annan tänker som jag.
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jag sätter inte betyg, tror inte att jag någonsin har gjort det. Hur många stjärnor en tråd har påverkar inte heller min inställning till den, eftersom jag vet att betygssättningen inte är konsekvent.
 
Top