Nekromanti "Yrkesförbättring"

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
På Riotminds hemsida har de lagt upp en alternativ regelvariant, kallad yrkesförbättring, för de som inte vill spela med yrkesnivåer. I denna variant föreslås det att alla RPs bör skapas som om de tillhörde nivån lärling.

Min undran är då: Innebär detta att de nyskapade RPna även får de extra KP som de normalt skulle ha fått om de uppnått nivån lärling?
 

Antraxe

Veteran
Joined
30 Sep 2001
Messages
101
Location
Umeå
Re:

Jag förstår inte riktigt varför man skulle vilja spela på det sättet. Man borde bli ganska låst när man inte kan bli bättre och klara av svårare saker, och då menar jag inte bara svårare monster. Jag tycker att bland det roligaste när man spelar rollspel är att se sin karaktär utvecklas och bli starkare. Visserligen kan jag förstå att många föredrar att nästan bara spela dialogt men kan man inte göra det med en stark rp likabra som en mindre stark?
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Re:

En rollperson kan utvecklas och bli "starkare" på andra sätt än att bara få sin KP höjd. Många tycker att särskilt KP-ökningen är orealistisk och antagligen är det därför som RM lagt upp dessa alternativa regler på sin hemsida.
 
Top