Nekromanti Yrkena i Eon III

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Av förekommen anledning så blev det aktuellt att titta närmare på yrkena igen, och noterade då att man verkar ha ändrat på mängden poäng de olika yrkena har till färdigheter. Rättare sagt så verkar det nu vara lika för alla yrken. Någon anledning till varför denna förändring gjorts? Innan så upplevde jag det som att de yrken som hade fler poäng till färdigheter var yrken som varken hade magi eller särskilt hög stridsvana, plus krävde att man skaffade rätt många färdigheter utan grundchans. Dvs, fler poäng till de yrkena för att balansera.

Anyways, designkommentarer från nån Neonisse?

Mvh / Phelan
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
Hum? Jag trodde att mängden enheter varit konstant (och samma) för alla yrken sedan Eon 1?
 

Phelan

Hero
Joined
21 May 2002
Messages
1,398
Location
Umeå
Re: Lärda män har fler poäng än de andra i Eon II NT

Just ja, kollade igenom Eon II igen och såg att minnet svek mig lite. Samtliga låg på samma nivå utom Magiker och Vildmarksman som hade 10 poäng till, och Lärd som hade 20 poäng till.

Så, det handlar kanske främst om varför Lärd har fått färre poäng? (Vildmarksman har fortfarande 10 poäng till och Magiker kommer jag inte ihåg, lånade ut Spelarboken igår...)

Mvh / Phelan
 

rax

Swordsman
Joined
7 May 2003
Messages
450
Location
Lund
Re: Magiker och vildmarksmän

Magiker har 180 poäng totalt i Eon III att köpa yrkes- och valfria färdigheter för. Endast framgångsrika vildmarksmän får 10 poäng extra till yrkesfärdigheter i Eon III. Om det inte är likadant i Eon II tror jag fortfarande det är ett tryckfel där.


/Rix-Rax, fillibombombom
 
Top