Nekromanti Yrken som inte blir av.

Schyte

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
85
Location
Mt. Zal, Tholamar
Har tänkt lite. När man skapar en rollperson kan man välja (eller slår fram) ett yrke men det är sällan mina RP jobbar som detta. Eftersom det inte har någon del i äventyret. Hur ska man göra om de har levt vi säger 5 år utan att göra ett skit. Ska man då stryck yrket och skriva arbetslös?
Stadsvakter som inte ens har varit i sin stad 1/12 av sitt liv bör inte ha något jobb kvar.
Det kanske är bra att ha dem i ett socialt äventyr(som det som diskuteras i Bonde tråden) men anars ganska onödigt. RP får bara en massa gratis färdigheter att börja med.
Det borde finnas någon form av äventyrar titel. RP lever mest som vandrare eller vagabonder.
Om de aldrig använder sina färdigheter borde de väl minska? Så är det nog men det var ett tag sedan jag läste regelboken.

En fråga till.
Var betyder spoiler? Är det någon form av forumanvändarbestämd info som delas ut? Tex någon bestämmer att Asharien och Soldarn ska kriga och lägger ut det som en spoiler och hux flux så är det så?
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Spoiler är en varning för känsliga läsarer

Och om jag nu har fått reda på hur sagan om drakens återkomst slutar och skriver det här på forumet kan det vara snällt och varna folket, med en så kallad "spoiler", har för mig att ordet kommer från engelskan men vågar inte ge mig på någon översättning just nu...
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,043
Location
Göteborg
Om de aldrig använder sina färdigheter borde de väl minska?

Om jag inte minns fel så är det väl så i Western? Kanske dags att skapa en husregel?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Spoilers på eon-forumet

Termen "spoiler" kommer mycket riktigt från engelskan, i form av termen "spoil the fun" eller "sabba nöjet".