Nekromanti yrken m.m.

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Solo, kriminell, gängmedlem är väll de vanligaste

sen om de behöver nån specialkunskap så kan det vara med nån tekniker eller hacker
 

DragonLord

Warrior
Joined
30 Dec 2001
Messages
340
Location
Malmö/Gifu
Solos...

Solo är i min mening det friaste av yrkena...men dess otroligt torra händelsetabell gör att man måste kompinera det med ett annat yrke innan...med fördel polis...

//DragonLord - vars solos håller på att bli oräkneliga...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Cowboys och Samurajer

är väl de vanligaste. sen har vi några militärer, studenter, rymdpiloter och andra konstiga yrken också.

allt beroende på kampanj...
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
tyvärr förbjuder PUL mig att besvara frågan... :C) vad har rubriken med frågan att göra föressten?
 

sanarialven

Veteran
Joined
14 May 2002
Messages
79
Location
Närke
Jag själv spelar nu en terrorist. Men jag skulle vilja skapa en millitär. Är det nån som har nåt millitärt eller annat äventyr men skulle kunna få?
 

Ezzy

Warrior
Joined
14 Jun 2000
Messages
213
Location
----
:C) jo jag förstod det... men på frågan lät det som om du frågade efter vilka personer vi var IRL :Cþ :C)
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Bara sådana som är lätta av väva in i äventyr.

Med andra ord, yrken som medför att man får skjuta på folk/får tillgång till vapen. Allt från fattig ghettoneger med en gammal rostig Beretta till skitrik... öh... massmördare /images/icons/wink.gif.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
njae, inget klart äventyr men jag vävde in två soldater genom att låta dem vara räddningsstyrka åt de andra RP, typ.
orginalRP blev tillfångatagna i Uzbekistan, och en spelare spelade spldat i styrkan som skulle ta dem därifrån, och en spelare spelade en soldat som blev tillfångatagen från början. alla som blev räddade (dvs RP) blev utslängda tillsammans med soldaten utanför militärbasen. sen fick de hitta på nått kul tillsammans. typ. uzbekistan har dock en viktig del i äventyret, som de inte har en aning om. *gnuggar händerna*
 

Legba24

Veteran
Joined
19 Sep 2002
Messages
4
Location
Hägersten
I min spelgrupp just nu så har vi en Rysk Officer som jobbar på rysska ambassaden i Bryssel. En gammal smugglare som blivit privatdeckare. En journalist och en Kriminaltekniker. En härlig samling som vi har haft riktigt kul med.
 

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Vi har just nu:En psykopatisk fd doktorEn Budoka (obalansead som f-n, använd inte N1sysselsättningar till N2!)En MilitärEn Kampsportande Solo (vars spelare tycker synd om fienderna)Och en Kriminell (mera åt "Fixer-hållet")
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
alla, på samma gång!

Just nu är det (på fyra spelare): en fascistisk marinbiolog, en rymdmekaniker, en florist, en geologi- och geodeciprofessor, en spion, en PR-manager, en försupen säkerhetsvakt, en taktisk controller, en green-strifeaktivist, en solo-wannabee, en irlänsk bilmekaniker och en mormonsk prästson...

Men det skall väl erkännas att spridningen oftast inte är stor, och att medelkaraktären brukar hamna någonstans mellan marinbiologen och wannabeen.
 

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
Jag har varit en Zombieliknande isländsk arbetare, samt Indisk pyromanisk kassaskåpssprängande sprängämnesfetichist, som desstom sysslade med specialeffekter till film.
Vi har haft vissa spännande karaktärer i vår grupp, men de flesta är trista känslolösa kallblodiga mördare och tjuvar (oavsett vilket yrke de har, dock brukar det vara kriminell/soldat/officer/solo) blä! /images/icons/tonguea.gif
 

Azdeus

Veteran
Joined
28 Aug 2002
Messages
170
Location
Hemsjö, Västergötland
En Legosoldat som hade ett eget kompani ett tag. Jag har spelat rätt mycket med honom så han har en j-vla massa kontakter och är en jävel på att övertala. Han har en vapenhandel i Dallas, Texas. En kvinnlig hacker, två stycken nerknarkade gängmedlemmar, en lönnmördare och en ripperdoc.
 

Jericho One

Veteran
Joined
23 Jan 2001
Messages
90
Location
Norrköping
Jag har alltid...

...varit spelledare - vilket förklarar varför jag är en sån grinig jävel då det handlar om stereotypt rollspelande. /images/icons/wink.gif

Men mitt senaste projekt så kommer spelarna att tilldelas rollerna som människosmugglare och flyktingar (2 + 2) som blir tvungna att samarbeta då en smuggelexpedition går åt skogen. Äventyret är en one-off och utspelar sig någonstans längs den Texikanska (?) gränsen.

Kan bli intressant men också något som aldrig lämnar mitt överfulla skrivbord!
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
En klassiker till karaktär som en av mina spelare har haft hette Sheryl Hynde. Hon var syster till den världsberömda såpaskådisen Rachel Hynde (läs i Hardware...). Sheryl var en hemsk människa, girig, självupptagen, fåfäng och allmänt fjompig, men hennes starkare sidor var en enorm envishet, engagemang och mod när så behövdes. Hon hade inget egentligt yrke, utan försökte leva på sin systers bekostnad. Då och då gjorde hon olika kändisjobb, som att inviga ställen, vara med i reklam, etc. Annars hängde hon ihop med diverse kriminella element och blev indragen i alla möjliga äventyr. Allting kryddat med lite lyx, festande (inklusive en mängd innedroger) och rumlande i sänghalmen.

Hon brukade inte använda några större vapen, men hon var paranoid nog för att ha gått kurser i pistolskytte och för att ha inhandlat flera mycket kraftiga pistoler. När det hettade till tvingades hon dock ta sig an större vapen.

I allmänhet spenderade hon dock tiden med att som sagt, festa, rumla runt, gnälla, shoppa, tigga pengar från sin syster och se ner på folk. Hon dog efter många års aktivt leverne, då hon förvirrad av droger, sorger (familjemedlemmar hade gått bort) och jag av forna minnen vandrade ut i slummen för att undvika rampljuset, där hon så smånginom dukade under av förlupna kulor. Rest In Peace.

/RipperDoc
 
Top