Nekromanti Youtubelänkarna

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Right, nu kan vi ju inte blott länka till youtube och google video och fan och hans brorsa utan även göra så att de syns i inlägget ch de spelas upp i inlägget. Finfint.

Men äter detta bandvidd av youtube eller av wrnu? Om av wrnu, hur illa är det och skulle vi i teorin kunna låta bli att skriva inläggen och bara posta videosnuttar av vad vi menar från och med nu utan att serverna klappar ihop och dör av processorkraften som krävs?


Storuggla, vem betalar alltså
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,685
Location
Rissne
De slösar givetvis på alla användares bandbredd också, vilket gör att det fortfarande är bättre stil att använda vanliga jäkla länkar istället.

Jag menar, varför skulle jag vilja se Youtubelänkar i ett sånt litet pyttefönster? Jag går hellre till Youtubes sida och ändrar till bättre kvalitet på filmen om det finns, får möjligheten att (via YousableTube-scriptet till Greasemonkey) blåsa upp storleken till nåt som passar mig, och dessutom tanka ner filen.



Dessutom buggar det nåt fruktansvärt i Firefoc i Ubuntu när man har många embedded youtubeklipp.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,021
Location
Umeå
Jag har inte märkt att det buggar i FF 3.0.1 i Ubuntu. Hur som helst så kan add-on "flashblock" rekommenderas. Man kan då själv kontrollera vilka flashapplikationer som man vill köra (istället för automatiskt).
 
Top