You will die in this place

God45

#PrayersForBahakan
Det är House of Leaves fast med ett rollspel! Det är ett rollspel, en fantasy heartbreaker, som en försvunnen trans kvinna skrivit. Hennes ex-vän en cis kvinna försöker skriva om det för att sälja det. Sedan är där en professionell spelskapare som försöker hjälpa den andra personen.

Det är SUPER COOLT att läsa!

Sen får jag nog säga att dom tappade mig lite när dom skrev att det fanns en preview på _200_ sidor som täckte grunderna.

Det är verkligen inte bara spel på de 200 sidorna. Tänk på detta mer som en roman, bara en väldigt skum sådan, som också innehåller ett rollspel.

Om jag har fattat saken rätt behöver man inte backa kampanjen eftersom det man får ändå bara är en print on demand-utgåva som man kan köpa sedan också. Spelet är coolt och troligtvis intressant nog att jag vill ha ett fysiskt ex även om jag aldrig spelar det, men jag har ingen brådska så lär vänta.

Vad är hiss-pitchen?

Det är House of Leaves fast ett rollspel. En författare har hittat sin ex-väns (som är förvunnen) halvfärdiga rollspel. Hon bestämmer sig för att göra klart det och ge ut det. Hon har också hyrt in en redaktör. Så vi har material från det första spelet som är max indie, författare tvås försök att göra det mer kommersiellt/mainstream och redaktörens anteckningar. Så det är lager av material och saker gömda mellan raderna. Det är fullt spelbart men samtidigt också en skräckroman som delvis läses genom rollspels mekanik.

Det är årets bästs spel. Liksom, lätt. Om fem år kommer alla intressanta nya spel vara inspirerade av det.

Jag har ingen aning om vad House of Leaves är. Det du skriver i övrigt gör mig iofs lite nyfiken, men utan grundförståelse blir det svårt att bedöma om det är något jag vill spela/läsa.

Kan du förklara lite mer?

Här är Wikipeida sammanfattningen men House of Leaves är hårt i ”Måste upplevas” kategorin.

Båda påminner lite om Cavinos ”Om en vinternatt en resande” om du läst den?

Back