Nekromanti Yo, Magnus!

Hygglo

Veteran
Tjena, Magnus! Jo, jag tänkte fråga en sak; Har du planer på att göra fler äventyr till Drakar och Demoner (6) eller var det bara Vinterskogen? (När jag säger planer så menar jag någonting som kommer inom en månad eller två).

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Anpassningar

Jag har planer på att anpassa två gamla äventyr till nya DoD. Dels ett som heter Det Höga Tornet och ett som heter Den Svarta Handen.

Dessa är skrivna till DoD91, men jag tänkte piffa upp dem lite, ändra lite i storyn och göra nya spelledargubbar.

Dessa kommer dock inte att vara officiella! Jag anpassar dem för att jag vill att mina gamla äventyr ska spelas igen...

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Re: Anpassningar

Det låter ju ytterst trevligt i alla fall /images/icons/smile.gif

Har så smått börjat kolla i Vintersskogen nu (äntligen!) och det är upplagt på ett mycket intressant, trevligt sätt... Hoppas att de två anmdra är det också :)

- Robert Jonsson

"För att se igenom den slöja vi skapat så måste vi öppna ögonen..."

Hygglo

Veteran

Ok... du men du, Magnus, även om dom inte kommer att vara officiella kan man mot en rimlig summa pengar eller liknande få tag på dem ändå?För jag vill gärna se mer av din författarkonst (fjäsk-fjäsk)... Nämen om du vanligtvis skriver lika bra äventyr som vinterskogens hemlighet så är du svinaktigt duktig! /images/icons/smile.gif

/images/icons/cool.gif

Baldyr

Hero
äldre äventyr

Jag ser också fram emot fler alster från Magnus! Gärna sådana som kommer att säljas hos återförsäljare.

Vad gäller Det höga tornet så är det visst tidigare publicerat i Sinkadus. Jag kommer inte ihåg några detaljer, men vill minnas att jag inte gillade det alls. (Till skillnad från Vinterskogens hemlighet.)

Men Den svarta handen kan jag inte minnas att jag sett någonstans förut... Har det publicerats tidigare (fansin, konventäventyr el dyl)?

Jag skulle faktiskt se att RiotMinds ytnyttjade sin licens mera och gav ut konverteringar av klassiska äventyr som Rösten från forntiden eller Ärans väg-trilogin. (De är inte heller bundna till Ereb Altor, så det borde inte vara något hinder.) Inte nödvändigvis som kommersiella produkter - elektroniska "gratisprodukter" torde fungera bra i det här fallet. Det stora problemet är nog att jaga rätt på äventyrens upphovmän och förvärva publiceringsrättigheterna.

Själv funderar jag faktiskt på att konvertera mitt äventyr Kalabalik i Trollskogen till DoD6. (Det har tidigare publicerats i ett fansin i form av två artiklar.) Det skrevs ursprungligen till Expert men jag tror att miljön (vildmark) och stämningen (saga) skulle passa utmärkt till Trudvang. (Det var faktiskt Vinterskogens hemlighet som gav mig lusten åter att skriva äventyr och ge ut dem på nätet.) Återstår bara att se om RiotMinds eller kanske någon av DoD-sidorna på nätet vill lägga upp äventyret. Sedan måste jag få tid över också...

Ett par andra av mina äldre DoD-äventyr återfinns konventerade till Eon på Mäster Johans boning: <A HREF="http://www.hobbyspel.com/boningen" target="_new">http://www.hobbyspel.com/boningen</A> - finns det något intresse av att se dessa konventerade till DoD6? (Frågan är främst riktad till forumets besökare, men även RiotMinds och andra intresserade får gärna höra av sig /images/icons/wink.gif)

/Baldyr

<A HREF="http://www.hobbyspel.com" target="_new">http://www.hobbyspel.com</A>

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Faktum är att jag...

...spelade Det Höga Tornet själv för nån månad sen, och upptäckte mycket som kan förbättras. Det är lite mycket "railroading" för att passa idag. Å andra sidan är det väldigt lätt att spelleda. Hittas i Sinkadus nummer 38.

Det skulle vara kul om du kunde hitta äventyret igen och ge lite mer synpunkter på det.

Den Svarta Handen var konventsäventyr på DalCon 2 och finns att hämta på rollspel.com (tyvärr kan jag inte få tag på mina kartor, så de saknas. Har lovat att göra nya).

Just för att äventyren funnits tillgängliga redan tänkte jag ändra lite grann i dem. Inte så mycket att det innebär att skriva ett nytt äventyr, men tillräckligt för att passa in i Trudvang.

Så om nån har spelat dessa äventyr och har synpunkter eller idéer på hur man gör dem bättre, så maila mig.

MVH

Magnus

www.houdini.se

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Tillgänglighet

...vi får se vad Riotminds säger... nä, det är klart att det ska gå att få tag på dem... över Internet, vad annars? ;-)

Magnus

www.houdini.se

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Kalabalik I Trollskogen...

...tycker jag låter som en kul titel på ett äventyr, och ser det gärna till DoD6.

Hmm, det vore kul med en samlingsplats för alla hemmagjorda äventyr. Kanske Rustningskammaren är ett bra ställe?

Magnus

www.houdini.se

Hygglo

Veteran
Tror det var Baldyr..

Jag tror att det var Baldyr som sa något o att samla alla äventyr på någon hemsida (eller så var det du, Magnus) skitsamma... men iaf jag ahr en hemsida som jag kan lägga upp under en natt som man kanske skulle kunna använda som äventyrsbank (hehe... Archer, min hemsa är snyggare än din, moaaahahaha)....

/images/icons/cool.gif

Dart

Warrior

Ska förmodligen spelleda vinterskogen på söndag det ser jag fram emot det verkar kunna bli en riktigt stämmningsfull spelkväll.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Re: äldre äventyr

"<I>Själv funderar jag faktiskt på att konvertera mitt äventyr Kalabalik i Trollskogen till DoD6. [SNIP, SNIP] Återstår bara att se om RiotMinds eller kanske någon av DoD-sidorna på nätet vill lägga upp äventyret. Sedan måste jag få tid över också...</I>"

Jag publicerar gärna äventyret i <a href="http://www.andreas.cx/alphaomega">ALPHA ET OMEGA</A>...

Ofeig

Warrior
Re: Kalabalik I Trollskogen...

Det har jag planer på att göra!
Jag såg att man kunde få gratis webbsideutrymme på någon förenings hemsida... Där hade jag tänkt att göra ett litet filarkiv :)

Hör av er om ni är intreserade!

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Kornella

Warrior
Re: Kalabalik I Trollskogen...

"Hmm, det vore kul med en samlingsplats för alla hemmagjorda äventyr. Kanske Rustningskammaren är ett bra ställe?!"

Ja det låter som en utmärkt idé:). Rustningskammaren är en bra samlingsplats för DoD6 hemmagjorda äventyr och ting.

Kornella

*

Master_Z

Swordsman
Re: Tillgänglighet

Vi har fått en Demon på forumet! Nu behöver vi inte vara rädda för dom onda Eonarna längre! yipee

/Linus - som är DoDare

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"

Archer

Swashbuckler
Re: Rustningskammaren

"Hmm, det vore kul med en samlingsplats för alla hemmagjorda äventyr. Kanske Rustningskammaren är ett bra ställe?"

Som den ansvarige personen bakom Rustningskammaren så ställer jag gärna upp på att ta hand om att samla alla dessa äventyr. Allt för DoD :)
Om detta är vad ni vill så säg bara till så förebereder jag en sektion av sidan för just detta ändamål.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

Master_Z

Swordsman
Re: Än jag då? (NT)

Stackars Dante. Glömde jag dig? putinuss. Var inte ledsen nu. Du har väl fullt upp med att bränna byar i Mundana och sova på din stora drakskatt så du har väl inte tid att försvara oss DoDare. Eller? Fast om du så gärna vill så kan du få hjälpa Magnus Demon med dom onda Eonarna.

/Linus riddare

Rosen

Myrmidon
Re: Än jag då?

<I>Du har väl fullt upp med att bränna byar i Mundana och sova på din stora drakskatt</I>
(snip)
<I>/Linus riddare</I>

Kan det inte uppfattas som vagt hotfullt om en "riddare" kallar nån för "drake"? (-:

--
Åke

"George will smash puny dragon!"
   en kompis' kommentar om den bjärt grön-ärgade St.Göran-statyn i Gamla Stan

Master_Z

Swordsman
Re: Än jag då?

Han är ju drake.

/Linus - som fortfarnde är riddare