Nekromanti Yo, Magnus (nån annan kanske oxå vet)

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Jo, jag tänkte bara fråga vilket program som Vinterskogens Hemlighet är skrivet i... (Har inte lyckats fixa brödtext i word)

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
ok...

Hmm... det har jag säkert på nån CD nån stans =) Tack för hjälpen...

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,879
Location
Stockholm
Svar ...

Det är skrivet i Word och layoutat i InDesign.

/Dante
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Ytterligare ett svar

Jag använder Word 5.1 för Macintosh, Word 98 för Macintosh samt Word 2000 för PC. Av dessa ordbehandlare är Word 5.1 överlägsen, på grund av att senare versioner av Word försöker vara smartare än jag och gör en massa saker automatiskt om man inte letar reda på en massa obskyra funktioner och stänger av dem... aaaaaaargghhgggggghghg!

När jag skriver äventyr levererar jag texter till layout, där jag använt mig av de inbyggda formatmallarna; Rubrik 1, Rubrik 2, Rubrik 3, Rubrik 4 och Normal.

Det är Dantes jobb att se till att layouten funkar, och det innebär allt från att välja typsnitt, spaltbredd rubrikstorlek till upplösning och en massa annat. Det enda jag gör är skriver.

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Hygglo

Veteran
Joined
27 Nov 2000
Messages
162
Location
Lund, skåne
Okej! Tack för det...

Men du, har du några tips till en äventyrsskrivande... (Förresten, spelade Vinterskogen för några dagar sedan, allting var jättebra tills i upplösningen en spela frågade Gelle om han kunde låna Våren i två minuter *suck*)

Drakar och Demoner - Fantasy när den är som bäst
/images/icons/cool.gif
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,496
Location
Stockholm
Det snabba tipset

Köp tidningen Dungeon, nummer 83. Den innehåller riktlinjer för hur man skriver äventyr till Dungeons&Dragons, och mycket av det är användbart för alla som skriver äventyr åt andra rollspel också.

Ska skriva en artikel på svenska, osm dyker upp på forumet nån gång i framtiden... dock inte inom en snar framtid, men om en stund.

MVH

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Ytterligare ett svar [OT]

"Av dessa ordbehandlare är Word 5.1 överlägsen, på grund av att senare versioner av Word försöker vara smartare än jag och gör en massa saker automatiskt om man inte letar reda på en massa obskyra funktioner och stänger av dem... aaaaaaargghhgggggghghg!"

Visst hatar man dessa så kallade "smarta" program, för att inte tala om "smarta" operativsystem som gömmer saker för dig och inte tillåter dig att ändra saker som du vill.


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 
Top