Nekromanti Yndaros: slocknad stjärna

Bogmoll

Veteran
Joined
11 Dec 2000
Messages
18
Finns det någon information när del tre i Törnetronen kommer släppas? Det gick ett ryckte i början på året att boken skulle komma ut runt sommaren.
Mängden information som kommer ut ifrån Järnringen är imo bristfälling på gränsen till obefintlig. När jag ändå frågar. vad tror folk om när resten av äventyrn kommer, om allt vi kommer se är ett äventyr per år eller om Järnringen bör hitta nått sätt att "skynda" på släppen av resten av äventyren.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,224
Jag har för mig att jag läst "i höst" ganska nyligen, men minns inte var...

För egen del hade kanske 1,5 delar/år varit lagom, mest för att det är schysst att som SL ha nästa del i handen när man spelar den föregående.

Jag antar att den internationella (och ekonomiskt lönsamma?) lanseringen drar ner på tempot, men förhoppningsvis hittar de ett jämviktsläge snart där faserna på de olika språken löper parallellt.
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Är det inte en annan kampanj på gång oxå? Alltså ny som "inte Törnetronen".
 

Platon

Warrior
Joined
18 Mar 2016
Messages
368
Lightshy;n248086 said:
Är det inte en annan kampanj på gång oxå? Alltså ny som "inte Törnetronen".
Jo, jag kommer oxo ihåg att jag lästa på deras sida någon gång (typ en grova planer inför kommande året -uppdatering) att det skulle släppas en alternativ kampanj/äventyr fristående från törnetronen. Inte hört ett dryfft om det sedan dess dock..
 

Spelaroll

Veteran
Joined
7 Mar 2015
Messages
89
Platon;n248239 said:
Jo, jag kommer oxo ihåg att jag lästa på deras sida någon gång (typ en grova planer inför kommande året -uppdatering) att det skulle släppas en alternativ kampanj/äventyr fristående från törnetronen. Inte hört ett dryfft om det sedan dess dock..
En uppdaterad lanseringsplan vore ju inte fel alls. Det är nästan otäckt tyst från Järnringen.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,149
Här har det varit ganska tyst men på Facebook och Twitter dyker det upp en del information. Förköpskampanjen för korten med förmågor, krafter, m.m. löper på för fullt (avslutas på fredag).

Mattias Johnsson är den enda som arbetar heltid med Symbaroum och han dränks i administrativa sysslor. Så jag har full förståelse för att informationen är sparsam, samtidigt som jag självklart förstår frustrationen. Den har jag också känt. Gissningsvis kommer GothCon-äventyret Glömda gudars klagan att släppas som PDF hyfsat snart och det finns mer spännande i pipeline. Men det är jag säker på att de kommer att presentera när tiden är mogen :)
 

Förstefadern

Veteran
Joined
3 Apr 2013
Messages
66
Först: tack Krister för hänvisningen till denna tråd. :)

Sedan, Krister slår huvudet på spiken. Vi försöker använda Facebook för att meddela oss med omvärlden, men är själva rätt frustrerade över att vi inte hinner vara på fler ställen och informera, diskutera och orera. Vi gillar ju sånt, om bekant. :)

Rörande releaseplan beror frånvaron på att vi ännu inte är i en situation där vi vågar lova något i termer av datum; osäkerheten är helt enkelt för stor kring produktionsprocessen/-tempot då den är beroende av en mängd faktorer som vi inte har direkt kontroll över. Vi jobbar ständigt på att förbättra situationen (lika mycket för vår egen del, som för er skull) och det går sakta men säkert i rätt riktning.

Helt klart är dock att vi har flera produkter på gång. Glömda gudars klagan har bearbetats och byggts ut, och är snart redo att lanseras. Yndarosboken ligger efter vad gäller skrivandet men på bild- och kartfronten är det mesta färdigt (smakprov på FB innan veckan är till ända). Dessutom hoppas vi kunna avslöja minst ett annat stort projekt i början av Q4 2017.

Tyvärr kan jag inte vara mycket mer uttömlig för tillfället. Nu tillbaka till att jaga ikapp på skrivfronten! ;-)
 
Top