Nekromanti Ymir

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag heter Ymir, eller ibland Ym eller Natsymir (där Ymir och Ym redan är tagna). På riktigt heter jag oftast Ola.

Jag har frilansskrivit texter till Neogames flaggskepp Eon i många år; numera är jag en av huvudskribenterna till Neotech X samt Eon IV. Utöver detta gör jag även massor av rent hobbyskrivande till Eon, och har även spenderat mycket tid med att utforma D&D-settingen Whimsicalia. Min dröm är att få frilansskriva Vampire - The Dark Ages för White Wolf, ett jobb jag nästan fick en gång och är lite bitter över att jag gick miste om. Jag anser mig suga på att skapa regelsystem, det är därför jag bara skriver fluff, men min kamrat Svarte Faraonen är emellertid minst lika bra på regler som jag är på fluff, och kanske kan det bli något spännande samarbete mellan oss två framöver. På forumet är jag nog mest känd för mina absurt långa Eon-relaterad poster, och har ett rykte om mig att vara en sucker för ångest i alla dess former, viket inte nödvändigtvis är helt korrekt, men definitivt innehåller nån slags kaksmula av sanning.

Till vardags är jag aspirerande historiker och asienvetare och islamolog och lite annat, då jag är schizofrent intresserad av allt, men i synnerhet frågan om 'The Great Divergence', dvs varför Europa sprang om resten av världen teknologiskt och ekonomiskt. Andra intressen inkluderar tex skräckfilm, matlagning, mytologi, genus, revolution, rosafluffiga söta saker, medeltidsmusik, och att softa i Kina. Mina främsta random skills är att jag kan cirka en miljon mytologiska/religiösa sanskrit-begrepp, och kan pricka in nästan alla Rysslands provinser på en karta.
 
Top