Kick ass-artiklar
Hej!
Trevligt att du tyckte om Svärdets själ. Det är en artikel som jag och Anders Blixt är väldigt nöjda med, även om regelbiten fortfarande är ganska otestad, så var det en tanke vi ville föra fram att man kan tänka radikalt annorlunda.
Inspirationen kom från det lilla jag hört om ett franskt rollspel där man spelar intelligenta vapen. Bloodlust, tror jag att det heter. Det är upplagt på ett helt annat sätt, men grundtanken är likadan. Så det tillsammans med Elric-omslaget gav tanken på Svärdets själ.
Den artikeln är ett exempel på artiklar som jag kallar "kick ass-artiklar", alltså sådana som kommer att bli ihågkomna, och som ger mycket tankevaluta även för de som inte spelar spelet som artikeln är skriven till. Vi håller hög kvalitet i Fenix, men just kick ass-artiklarna har det varit för få av, tycker jag. Anders Blixts artikel om Rom är en sådan, och det finns några till. Jag hoppas att vi kommer att hitta fler sådana artiklar under året, inte bara till d20. Tankarna i Svärdets själ kan ju tex appliceras på vilket spel som helst!
Och om någon har en kick ass-artikel liggande, så skicka in den!
Magnus