Nekromanti Yarr! Flygande Spagettimonster!

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm


Yo Ho Ho!

Tänkte bara ta tillfället i akt att informera forumet om att Flygande Spagettimonsterism snart kommer ansöka om att bli ett registrerat trossamfund här i Sverige, och inga mindre än jag själv, Dnalor och åtminstone i viss mån Arvid ligger bakom det.

Flygande spagettimonsterism kan du läsa om på den ovan givna länken, återgiven här, men även på www.venganza.org, sidan där allt startades.

Nå, Svenska Flygande Spagettimonsteristiska Kyrkan skall alltså snart registreras som trosamfund. och nu på onsdag ska vi ha vårat första årsmöte, eftersom vi måste ha ett sådant innan vi registreras. Ett utskick om mötet kan läsas här, och där anges detaljerna för att delta i mötet.

Nå! Delta! Flygande Spagettimonsterism har många fördelar(utöver att det är satir för att möta religion som hävdas vara vetenskap) såsom att man får klä sig i piratkläder, varje fredag är en helig dag(så man kan ta ledigt eller klaga hos JämO!), och himmelen har en Ölvulkan och en stripparfabrik! Vi har även ett aldeles eget datorspel

Nå, det var allt.

Hell det Flygande spagettimonstret!
RAmen.






:p
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Fasen, är ju nästan så man blev sugen på att gå med i det här trosamfundet... :gremgrin:
Om inte annat för att det är så udda så det nästan är kul.

/ Johan k, som gillar att Mask skriver lite här igen.. :gremlaugh:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
En … en flumph!? …

D&D-spelaren i mig noterar att Svenska flygande spagettimonsteristiska kyrkans logotyp föreställer en flumph med »vikingahjälm« och yxa.

Men vart tog köttbullarna vägen?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vad har flumphen för alignment då?

Det torde ju vara viktigt att veta, eftersom spagettimonstret egentligen är en flumph redo för strid. Så at tman inte gå med i en kyrka med fel alignment, menar jag.


Storuggla, sju vågars kung fu
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Lawful Good (ANT)

Innebär detta att vi kan få Flygande Spaghettimonster-paladiner (lämpligtvis beväpnade med hornförsedda hjälmar och yxor)? :gremshocked:
 

Exterus

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
126
Location
Sundsvall
Om ni verkligen ska skapa ett trossamfund så går jag med utan tvekan. Vart skriver jag på?

Behövs det en hemsida? Isåfall har jag server som kan stå till tjänst.
 
Top