Nekromanti Y4K?

lothorius

Veteran
Joined
4 Oct 2001
Messages
47
Location
Linköping
Som ni kanske vet så skriver jag på ett rollspel som skall utspela sig runt år 4000 (+-100 år, har inte bestämt det än).
Nu undrar jag om någon skulle vilja hjälpa mig med namngivningen med rollspelet och om det är någon som vill hjälpa mig med designandet och spelideer så är det bara att höra av sig till mig.
Btw, jag gillar nya designen på rollspel.nu.



Henrik Bergvin
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Som ni kanske vet så skriver jag på ett rollspel som skall utspela sig runt år 4000 (+-100 år, har inte bestämt det än).
Nu undrar jag om någon skulle vilja hjälpa mig med namngivningen med rollspelet och om det är någon som vill hjälpa mig med designandet och spelideer så är det bara att höra av sig till mig.



Visste inte, men vet nu ;-)

Själv tycker jag året skall vara 4379, pga det är så långt att säga... "fyratusentrehundrasjuttionio" alternativt "fyrahundrasjuttionio".

Kanske kan heta 4Tellus? uttalas For Tellus (dvs För Jorden).

Mvh
Riddaren - ville skriva något
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Som ni kanske vet så skriver jag på ett rollspel som skall utspela sig runt år 4000.

Nej, det vet vi inte, finns det månne någon hemsida eller liknande där man kan få reda på mera? /images/icons/smile.gif

Hursomhelst, jag tror att det kan vara bra att bestämma namnet efter att man fått en bra bild av spelvärlden. Mitt tips är att döpa spelet från en företeelse i världen (som i Fading Suns och i viss mån även Evangelium) eller efter den känsla som genomsyrar den (det är uselt för stämninen att döpa ett Alien-inspirerat rollspel till Stora Rymd-Katabraket).

Annars kan man ju alltid ta något allmänt som låter storslaget, som Galactica eller Bortom Stjärnorna

Eller, om idéerna verkligen tryter, bara kalla det Millenium 4 /images/icons/smile.gif

Ridijeck
som funderade på att kalla ett rollspel Stellar Night men gav upp då han inte kunde komma på någon bra översättning
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Rättelse

Om det ska utspela sig år 4001 eller senare ska det heta Millennium 5 och inte Millennium 4.

Ridijeck
perfektionist
 

lothorius

Veteran
Joined
4 Oct 2001
Messages
47
Location
Linköping
Nu har jag fått två bra förslag på rollspelets namn (4Tellus och 5th Millennium).
Jag (och mina medarbetare (tänkare, idemakare, osv. osv.))tycker iaf det var bäst.

Tack Ridijeck för förslaget, om du har lust att hjälpa till så kan du skicka ett mail till mig på <a href="mail://lothorius@hotmail.com">lothorius@hotmail.com</a>


Henrik Bergvin
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Re: sci-fi spel

projektet är nedlagt men en alphaversion finns på nätet

Du har ingen länk dit då? När du ändå nämner att det finns på nätet...

Riddaren - undrande
 
Top