Nekromanti xx Mad Max Rpg xx

snotten

Veteran
Joined
24 Jul 2001
Messages
29
Location
Sweden - The land of Rpg's
Hej jag tänkte göra ett mad max rollspel, kanske i lite fantasy där man använder magisk energi till vapen istället för krut.. jag har skrivit ca 35 sidor på datorn nu kommer väl bli klar snart med det.. började skriva igår.. man kan kalla mig för skriv-galning men det är bara kul =). Känner även en som jobbar på patentverket, ska troligen skaffa copy right på idén. Det var väl allt ... om det är nån som vill nåt eller fråga nåt skriv... ok bra =)
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
jag skulle gärna vilja kika på det /images/icons/smile.gif

/Dr_Morbid
Troll är snyggare än människor
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Skaffa en egen idé.

Om du skriver det här enbart för att jävlas, blir jag jävligt förbannad. Du har ju uppenbart snott min idé!
Även om din reaktion var att det var bara en hög med skit jag skrev, så ska du ändå komma med idén.
Om du skaffar copyright på min idé - räkna inte med att jag kommer att bli glad.

Vem var det som sa "Du borde inte syssla med rollspel om du kommer med sådana idéer.."?
Är det bättre att sno andras istället?<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Tokugawa Ieyasu on 2001-07-24 22:54.</EM></FONT></P>
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Copy right

Man behöver inte kontakta petentverket för att skaffa Copy right. Att ta patenet är inte samma sak som att skaffa Copy right. Det enda man egentligen behöver göra är att skriva dit att det är Copy right på det. Detta är så att ingen skall kopiera det du skrivit och bara sätta sitt namn på det. Rätta mig någon om jag har fått det hela om bakfoten, vilket jag starkt betvivlar.

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
man kan kalla mig för skriv-galning

Jag undrar om inte prefixet är onödigt... :)

Känner även en som jobbar på patentverket, ska troligen skaffa copy right på idén.

Man har automatiskt copyright på sina egna verk. Däri ligger problemet för dig; idén är inte din.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Skaffa en egen idé.

Verkligen sjukt alltså. Antingen så jävlas han bara, eller så har någon annan skrivit i hans namn, eller så är detta en rätt oharmonisk liten herre.. Fyfan, hans förra post måste ändå vara höjden av arrogans och barnslighet. Usch! Skäms på dig snotten!

Snott-en.. Passande namn! /images/icons/tongue.gif



/Arvidos Magus- Too cool for public safety!\
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Bakfötter

Tja, egentligen behöver man inte ens skriva dit att man har copyright, men det gör man ändå så att ingen ska bli förvirrad. Nä, allt man gör har man copyright på.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Jag gissar..

..att hela det här "titta på min fina idé"-inlägget bara är något sorts groteskt skämt från Snottens sida, där han gör sig lustig över dig och din rollspelsvärld.

Jag vet att man inte får göra personangrepp, men ibland blir man bara så frestad. Nej, jag ska uthärda! jag ska stå emot!

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

darker

Veteran
Joined
24 May 2000
Messages
119
Location
Uddevalla
Re: Bakfötter

Tja, egentligen behöver man inte ens skriva dit att man har copyright

Korrekt. Här i sverige har vi ju lagar och förordningar (Upphovsrättslagen bla). Men i andra länder kan det vara bra att srkiva att man har Copyright.
Man kan skriva olika Copyrights oxå, en KAN man faktiskt registrera hos ett företag, då kostar det dock pengar, men då kan företaget intyga den aktuella Copyrighten.
Published Copyright är en annan, finns massor med info på nätet för den som är intresserad.

Tips för de som vill "skydda" sitt matrial. Stoppa orginal(kopior kanske räcker)i ett kuvert, och plombera det. Skicka det till dig själv, så har du postens datumstämpel, vilket skall vara giltigt... enligt vad jag har hört?

/darker
 
Top