Nekromanti XP och lvel 20 å sånt

Jaak

Warrior
Joined
17 Aug 2001
Messages
281
Location
sthlm
appropå mitt förra inlägg om epic lvel hand handboken.


hur lång tid tog det för er att nå level 20 om ni nu har gjort det..

1. i verkligheten?
2. i spelet?
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
Oss tog det ca 1 år i verkligheten (~50 helkvällar) och ca 3 år speltid.

/Kalil
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Lirar folk så ofta....

ush jag lirar typ vartannan vecka.... men då lirar vi ju från fredag till söndag. Hur länge lirar ni, om ni lirar 3 gånger i veckan så kan det ju inte vara speciellt långa möten?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
1. I verkligheten så tog det knappt ett halvår, och drygt 15 spelmöten.
2. I spelet så tog det 12 år. Hjältarna lade tvåhandssvärden på hyllan ett par gånger.
 

Kalil

Swordsman
Joined
13 Oct 2000
Messages
442
Location
Malmö
20 levlar på 15 spelmöten? Ganska generös DM där må jag säga :gremsmile: Vi tog 20 levelar på ungefär 50 spelmöten.

/Kalil
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jao, jag antar att han körde med snabbare xp och story awards, jag frågade aldrig. Men å andra sidan så körde vi två stycken riktiga hjältekampanjer som dessutom var riktigt svåra. Om jag inte missminner mig så var det två rollpersoner som dog, och en som blev kritiskt skadad bara i första äventyret! Våra spelsessioner varade också i snitt i 10 timmar, det orkar vi inte nuförtiden /images/icons/smile.gif
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
bara två dog? (OT)

Ha... vi körde en kapanj en gång, där vi började på level ett,kampanjen var slut innan vi nådde level åtta, under den tiden hade alla spelare (om jag kommer ihåg rätt var vi sju-åtta stycken) varit tvungna att göra nya rollpersoner minst en gång.
Många hade spelat tre olika karaktärer under kampanjen, däribland jag själv! Jag borde kanske tillägga att vi inte hade särskilt bra samhörighet inom gruppen och att vissa hade blivit dödade av andra spelare eller stuckit för att de blev så mobbade.

Kampanjen slutade även med att min gnom dödade alla andra (nästan iaf, två lyckades fly), han var infiltratör och rollpersonerna kom för nära att sabba alla planer hans organisation hade...
 

Royalty

Veteran
Joined
9 Jun 2002
Messages
7
Re: Lirar folk så ofta....

Vi går alla i samma klass så vi brukar spela efter skolan och på helgen......vi är ganska beroende av att spela då vi är nära slutet på kampanjen.

Vi spelar typ 4 timmar om vi spelar på vardagen och 7 om vi spelar på helgen.
 

Mondrin

Veteran
Joined
28 Apr 2002
Messages
96
Location
Umeå, västerbotten
Ojdå... 15 spelmöten är ganska snabbt! Tränade de och fick EXP under pauserna då, kanske? Eller var de ute och slaktade monster stup i kvarten? Låter helt bizzarrt... Lämnar det verkligen någon tid för rollspelande och karaktärsbyggande, kanske? /images/icons/sick.gif
 
Top