Nekromanti xdy

xdy

Veteran
Joined
23 Apr 2010
Messages
8
Location
Umeå
Hej!

Jag heter Jonas, och jag spelar roll. Spel. :)

Är 46 år och har hållit på sen 1981 när jag läste en artikel i aftonbladet om nån obskyr butik i göteborg som sålde amerikanska spel med häftiga omslag och beställde en katalog från dom, och sen var jag fast.

Spelar vadsomhelst. Föredrar d100-baserade spel, men spelar i praktiken mest d20. Gillar Gurps starkt, men, har blivit för lat för att spelleda det har det visat sig.

För tillfället spelar jag d&d 4e, och spelleder Pathfinder. Har vaga funderingar på att spelleda en till kampanj, om det sen blir Pathfinder eller nåt annat beror väl mest på vad de jag hittar att spela med vill spela. Tenderar att vara entusiastisk för vad det nu är jag köpt senast. Och eftersom jag är en bra kund för Collector's Point och diverse andra spelaffärer så är jag ofta entusiastisk. :)

Bor i Umeå, men har dålig koll på andra spelgrupper i stan, spelar mest med ungefär samma människor nuförtiden. (Årtiondenas gång har förstås gjort att den nuvarande spelgruppen är resterna av 3-4 spelgrupper som slagits ihop allt eftersom folk prioriterat villa/vovve/volvo högre än att nörda lös med sina polare. Även om några återvänt efter nåt års blöjbytande. :)

När jag inte spelar nån som helst roll så är jag på jobbet och programmerar/arkitektar/dba:ar. Kort och gott lägger jag till buggar i mer eller mindre samhällsviktiga system. (Bland mycket annat delskyldig till folkbokföringens webtjänst för inregistrering av födslar, universitetens antagningssystem samt folkbokföringens webtjänst för inregistrering av dödsfall. Så har ni fötts/pluggat/dött det senaste årtiondet eller så är det mitt fel om det inte gick smidigt. ;-)

Var tidigare engagerad i att utveckla pcgen, men latade ihop och köpte en herolab-licens istället. Spelar man d20-baserade spel kan jag dock fortfarande rekommendera pcgen, riktigt kapabel karaktärstillverkare.

/Jonas (kallar mig ibland Jujutsunerd eller Vestein, några andra nätalias kommer jag iaf inte ihåg längre. :)
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
xdy;n2145 said:
(Bland mycket annat delskyldig till folkbokföringens webtjänst för inregistrering av födslar, universitetens antagningssystem samt folkbokföringens webtjänst för inregistrering av dödsfall. Så har ni fötts/pluggat/dött det senaste årtiondet eller så är det mitt fel om det inte gick smidigt. ;-)
You bastard! ;)

Synd att jag inte kände till dig tidigare, mycket tidigare, brorsan bodde fram till i somras i Umeå och letade spelargrupp under de 5 åren han bodde där, han har nu flytt till Ghettoborg och parkerat arslet i spelargruppen han hör hemma d.v.s. i min ;)
 

xdy

Veteran
Joined
23 Apr 2010
Messages
8
Location
Umeå
Arntsen;n2157 said:
You bastard! ;)
Åh, nej, nej, jag tackar för komplimangen, men eftersom jag hoppade av mattelinjen när jag insåg att 'bra på matte' på gymnasiet inte alls liknar Seriöst Matematikintresserad (På Riktigt) så kan jag absolut inte jämföras med tidernas största matematiker...

/Jonas (som aldrig ser nåt fel med en omotiverad Discworld-referens, och därför bytte sin visningsbild till en näthittad studie av 'You Bastard' för att hedra denna prominenta matematiker. :)
Arntsen said:
Haha, ärligt talat så var det utöver omotiverat, omedvetet.
Well played sir, well played :)
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Umeå! Det är ju Old School-rollspelens mecka i Sverige, har det visat sig :) Boka upp lördag 3 maj, för då ska du självklart vara på Klossen på Ålidhem och träffa en massa andra rollspelare på nästa Grottröj.
 

xdy

Veteran
Joined
23 Apr 2010
Messages
8
Location
Umeå
Klossen, ja, dit har jag ju sagt att jag ska ta mig i nu, hmm, ett par år? Men, nu är det iaf inlagt i min ångdrivna mobiltelefons kalendarium, och facebookiklickat och allt, så vi får se om jag lyckas denna gång...

/Jonas, som är a) glömsk b) förvirrad c) överbokad d) lättdistraherad e) all of the above :)
 
Top