Nekromanti X-COM BRAINSTORM!

Draugin

Warrior
Joined
19 Feb 2001
Messages
262
Location
Gävle
Vi kör en BRAINSTORM! (Läs inlägget under innan "N2 á la X-COM / V")
Jag vill ha massor med förslag och åsikter!! Vad det än är, ut med det!!

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Draugin on 2001-03-14 10:51.</EM></FONT></P>
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
BRAINSTORM ROCKAR!

De skulle vunnit schlager-em 00 tycker jag...inte olsen brothers...

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
utomjordingar!
nu skriver jag altså bara vad som ploppar upp i mitt huvud =o)

ehh.. ingen ploppar upp =o(
...mmm... öhh.. vänta lite..

underjordiska komplex som människorna bor i! jaaa.. typ, arkeologier eller millitära bunkrar.. och så gömmer sig alla människor där. eller nått..

ja! och så nån sorts motståndsrörelse (naturligtvis!) som kickar ner aliens och snor deras vapen och använder de mot aliensarna.. och så ska aliensarna bränna folks minnen..

näe.. ush vad kasst.. =o(

om ni sett världarnas krig så kanske det kan vara nått i stilen med det.. kanske lite uppblandat med terminator..

och dendär "nya" filmen som handlar om att det kommer massa utomjordingar till jorden och tar allihop som fångar och tvingar dem till massa arbete.. dödsläger! jaa!! vad kul! kanske kan man blanda upp dem slavbaserna i filmen som jag tidigare beskrev med terminator I's dödsläger..!?

men.. det verkar som om utomjordingarna i UFO enemy unknown är lite väl braiga (trotts att jag nästan kicka skiten ur dem.. tyvärr han jag aldrig klart, jag bytte dator =o/) kanske kan man göra så att de anfaller jorden av någon anledning som exempelvis att deras civilisation nästan gått under och de desperat måste hitta till en ny bostad.. och så åker de omkring.. och så åker de.. å så åker de.. å så åker de... å så hittar de jorden!! whee skriker alla utomjordingar då och anfaller jorden..

då har ju människorna kanske tillochmed en yttepytteliten chans att överleva och det kanske blir skojigare att spela..

varifrån kommer utomjordingarna? från en annan dimension? från en annan stjärnkonstellation eller kanske tillochmed från mars som i UFO?

detdär med att utomjordingarna tar över kroppar (konverterar dem) är lite trist.. de kan ju göra nått annat. odla fram virus å så till dem =o)

mja.. öhh.. vapen!
vilka vapen finns det? ni neotechare är ju så kåta på vapen.. =oP

sen tycker jag att det ska finnas nått skynet.. fast det är la bara för att jag precis läst massor om neurala nätverk! jaaa!

nu börjar min lektion! hejdå...

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
människo-alien hybider
androider
mänskliga varianter av alien-teknologi
undervattens-aliens (X-COM2: Terror from the Deep)
.....
mer efterhand som jag kommer på det...

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Någon försöker utnyttja det-gröna-som-lever-i-mitt-kylskåp för att ta över världen.

I am the Voice
 

SKIN69

Warrior
Joined
9 Aug 2000
Messages
308
Location
SKövde
Tänk lite V. Utomjordingar kommer hit och käkar upp folk men försöker samtidigt ljuga för folk så dom tror att dom är jättesnälla :]
Det finns en marionettregering och en motståndsrörelse.

Kan bli lite kul när RP inte vet vilka dom kan lita på och vilka som jobbar för/är utomjordingar..

Eller så låter du nån regering samarbeta med gömda utomjordningar för att möjliggöra ett maktövertagande. Alla andra regeringar vet om det och startar en världskrig där ett land får hjälp av utomjordigsk teknik och de andra får lita på konventionella vapen...

Eller.. Några forskare upptäcker en portal som blivit dold sen urminnes tiden (ja, stargate) och skickar iväg ett team. Dom hittar en planet där några utomjordingar använder människoättlingar som slavar och då hoppar utomjodrdiingarna tillbax til jorden och för ett jäkla liv och kidnappar stora grupper människor för attha som slavar.



/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking
 
Top