Varulv [WY25] Runda 3

De två okända spelarna till nästa runda kommer ju dessutom sannolikt vara Rasmus och Isaac (för jag antar att Sidd siar BM och Sysp, ifall vi röstar ut BB7?), och av de två så är väl Isaac grönast. Så jag tror att matten säger att exakt allt måste gå ulvarnas väg OCH Isaac måste vara en av ulvarna för att de ska kunna vinna.

Måste räkna på alternativ för ifall det är 5 ulvar känner jag, det kanske kan ställa till något.

Kvar i spel:

Anthrox
Basenanji

Big Mama
BiobunkerVII
Brynolf
Hägerstrand
Impetigo

Khan
Octagonal

RasmusL
Sidd
StradhLestat
Sysp
Sömniga Isaac
Vimes

Så med 5 ulvar skulle det nu då vara tre kvar av:
BB7
BM
Rasmus
Sysp
Isaac
(Med en liten brasklapp att Basse fulclaimat och det sitter en annan väktare någonstans och missade all action nyss)
Vi är 5 (+ Basse) gröna i spel. Ulvarna måste fortfarande sänka vår väktare denna rundan.
De mördar Basse.
Vi har 5 okända kandidater för utröstning, och röstar ut valfri.
Nästa runda har Sidd siat två.
Vi har 5 gröna spelare, 2 kända 2 okända. Så även om tre av dem är ulvar så är vi ändå fler än de hinner mörda innan vi röstat ut alla okända.

Så även med 5 ulvar vinner vi.

Om Basse har fulclaimat, väktaren av outgrundlig anledning inte outar nu och dessutom blir mördad i natt är väl typ enda chansen vi har till förlust tror jag.

Alltså, det kan inte vara jättemånga ulvar. Den enda som röstade på Sidd i siarduellen var jag, och nu vet ni att jag är grön. Även om det ger bort signaler hade de ju behövt vinna duellen, men det såg ju inte ens ut som om de försökte. Det kan ju omöjligt betyda att det är 5 ulvar, för då hade ju någon av dem lagt röst på Sidd. Frågan är ju om det inte bara är en ulv kvar.

Om inte "dold mekanik" betyder "Sidd är egentligen en jävla PREDATOR" så tror jag vi har det här i fickan, ja.
Var du tvungen att ta upp det här? Nu behövde jag nojj-läsa Fjoddes flufftext för att spåra ur om att någon har bytt sida eller något.

Back