Varulv [WY25] Information och frågor

1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet.
@fjodorsenuba innebär det här att spelare som inte kan hålla sig i skinnet i den här tråden och inte endast ställer frågor om regler till dig ligger risigt till? Frågar på förekommen anledning då jag vet hur den här skocken får beter sig.

Tycker Basse var föredömlig där som tydligt markerade att han gjorde avsteg i vad som är en SL-tråd, med frågor till SL.

Sorry har inte hunnit in och moderera.

Jag svarat på direkta frågor och om ni ser nått som är spelförstörande. Tanken är att ni ska kunna ställa frågor direkt till mig här eller via pm och runda 1 kommer påbörjas i korrekt tråd ikväll.

Jag undanbedes andra spekulationer och metaspelande påbörjas. Ni kommer ha nog med tid att mörda varandra från ikväll.

Skämt åsido: är spelet att betrakta som startat nu? För jag har både strategitankar baserat på reglerna och spelare jag vill ifrågasätta baserat på vad som skrivits i den här tråden, men spelet har ju inte börjat?

Men om det är fritt fram att skriva i den här tråden och folk redan börjat använda den för spelinlägg, är det öppna spjäll nu?
Nej

@fjodorsenuba innebär det här att spelare som inte kan hålla sig i skinnet i den här tråden och inte endast ställer frågor om regler till dig ligger risigt till? Frågar på förekommen anledning då jag vet hur den här skocken får beter sig.

Tycker Basse var föredömlig där som tydligt markerade att han gjorde avsteg i vad som är en SL-tråd, med frågor till SL.
Jag ska inte behöva säga till och det är svårt att moderera på nått finare sätt än att utesluta spelare vilket gör att det blir ett omtag. Det vill jag undvika.

Ska påminna nästa gång att frågor bäst ställs i PM.

@fjodorsenuba
Om alla androider är ute, men xenon är kvar, så ser det ut som att det enda sättet för byn att vinna är genom att döda xenon. Vilket förvisso går, men frågan är:
Kommer en ny xeno slumpas ifall xenon röstas ut även när androiderna är borta?

Det står heller inget i reglerna om hur xenon påverkas (om alls?) Av androidernas nattmord?

@fjodorsenuba
Om alla androider är ute, men xenon är kvar, så ser det ut som att det enda sättet för byn att vinna är genom att döda xenon. Vilket förvisso går, men frågan är:
Kommer en ny xeno slumpas ifall xenon röstas ut även när androiderna är borta?
Då har xenomorphen vunnit.

Det står heller inget i reglerna om hur xenon påverkas (om alls?) Av androidernas nattmord?
Där har jag missat att skriva att deltagaren blir dödad och en ny deltagare slumpas som xenomorph, som vid utröstning. Enda sättet att stoppa xenomorphen är med eldkastaren.

Edit: uppdaterat startinlägget

Back