www.svenskarollspel.nu ligger nere?

Så, för att plocka upp bollen lite igen. Jag har fått en .zip med en backup av siten och vet att flera anmält intresse. Jag kan själv också potentiellt vara med och bidra samt att till viss grad projektleda så att det kommer igång och att få ihop en Wiki (och har pratat lite med @Magnus Seter om detta redan, där han är införstådd i det) och samordna så att den ska kunna fungera.

Det som behövs, först och främst, är någon som kan ta på sig den tekniska rollen att faktiskt få till en wiki. Dvs ordna en wiki-variant som funkar och ordna med att det ska kunna installeras på en sida. Så eh... är det du, skriv ett DM eller på Discord (MsCthulhu)?

(Personligen tycker jag wiki.rollspel.nu vore en bättre domän men tycker @Max Ravens förslag är utomordentligt kul, så borde iaf vara en redirect!)

Jag har fixat med Mediawiki förut och om jag har tid den här veckan tänkte jag sätta upp en test-installation på min hemserver bara för att påminna mig om hur saker funkar…

Om ingen annan sträcker upp handen och vill ta i det tekniska så kan jag se'n åtminstone tänka mig vara med och testa lite.

Jag har fixat med Mediawiki förut och om jag har tid den här veckan tänkte jag sätta upp en test-installation på min hemserver bara för att påminna mig om hur saker funkar…

Om ingen annan sträcker upp handen och vill ta i det tekniska så kan jag se'n åtminstone tänka mig vara med och testa lite.
Har inte hållit på med Mediawiki men är senior systemutvecklare, problemet är tiden som inte finns. Men en inbokad kväll kanske går att få till för att assistera.

Back