Nekromanti www.rollspel.nu museum

G

Guest

Guest
Kommentarer till artikeln www.rollspel.nu museum
Genom åren har www.rollspel.nu haft många ansikten och medarbetare. Det egentliga arbetet har pågått sedan 1998 och saker har förändrats, bytts ut och kastats. Jag tänkte här ta er med på en liten resa till det gamla www.rollspel.nu. Visa er de gamla ansikten denna sida burit med stolthet och även de som aldrig visades.



Begynnelsen


Sidan började som The Yard, Olle Johanssons personliga hemsida. Detta var begynnelsen. Den stora urfadern, och tro det eller ej, sedan finns fortfarande kva... (3489 fler tecken)

Gå till artikeln
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ingen som har något att säga om våra gamla utseenden, eller de som vi aldrig ens släppte?

Vore kul att höra lite kommentarer!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Eftersom den enda designen jag sett innan den nya urhäftiga är just den som var innan så är museet väldigt intressant. Och jag rådiggar verkligen Halloween-designen som finns där. Stenhård! Dessutom gillar jag den sista gröna som ni hade. Men inget slår ju den nya... *smicker smicker* :gremsmile:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jaoo, en kommentar...
Tycker att sidan deffenitivt har gått frammåt.. Den har blitt klart mycket snyggare än vad den vr från början. Vet inte hur mycket matrial det fanns på ur-wrnu hade... Men det matrial som finns här är ju inte allt för illa ju !

/ Johan K, en nöjd & belåten forumbesökare
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Huh ??

Å inte är det slut än. *visslar*
Va ?!?!
Kommer det mera ?? Nu blir man ju nyfiken som fasen ju !!

/ Johan K, som är ruskit nyfiken på vad som kommer att ske !
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Huh ??

Inte då, nu är det slut på det roliga. Blir inga fler uppdateringar. Ingen ny lucka i morgon heller.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag sitter nöjd!

Visst är det bra att sidan utvecklas men jag är ruskigt nöjd nu. Jag har fått byta namn, sidan har fått en fräschare layout och blivit allmänt bättre. Rktigt stenbra faktiskt!

Men visst, jag är inte den som gnäller över förändringar, särskilt inte när en massa jobb ligger bakom. :gremsmile:

/Balderk, nöjde sig nästan helt med sidan sedan han fick byta namn :gremwink:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Absolut medhåll !! (ant)

Kan ju inte annat än att hålla med dig !!

/ Johan K, som fortfarande håller på att försöka navigera rätt på 1:a-sidan...... :gremblush: :gremblush:
 

Fritt

Hero
Joined
7 Feb 2000
Messages
841
Location
Bullmark
Jag kan mycket väl ha mer saker på lager. Saker jag kanske in ens visade redaktionen. Jag har letat och lagt upp de kompletta, men det finns halvkompletta någon stans.

Min www.rollspel.nu mapp innhåller 206 MB, 4232 filer och 399 mappar... så det finns nog lite att ösa ur.

Skall försöka kompletera senare.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Jag tycker att wrnu-loggan, nu när den ÄNTLIGEN är tillbaka borde stå i mitten. Så blir det inte lika mycket reklam, nåt måste man ju får för att man sponsrat. Dessutom, snöa loggan liksom Codexloggan en gång blev.

Sen tycker jag att man borde kunna införa så att användarnamn visas i fetstil i trådlistan och inte bara på speicifikt inlägg (eller i plattvisning). Som det var förr, när det var lite snyggare. Kan man ha ett sånt skal?

Den nya designen är helt ok, men det var den gamla också. Det bästa är loggans återkomst och det sämsta att denna knappt syns.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Vore kul att höra lite kommentarer!
Är det inte den lilla näpna musen som man kunde skymta under Tuvas kjol i förra julkalendern som man nu kan skymta i hörnet av sidan?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jovisst är det den alltid. Lika mysig som vanligt och dessutom förärad med en plats som till och med jag är avundsjuk på (Ja, jag var avundsjuk förra året också... :gremblush: )... :gremlaugh:
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Va, inget skämt?

"Mus" och "under kjol" och inget skämt?
Inte ens ett "Jag menar den gula då"?
Vem är du, och vad har du gjort med den riktige troberg?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Va, inget skämt?

"Mus" och "under kjol" och inget skämt?
Inte ens ett "Jag menar den gula då"?
Vem är du, och vad har du gjort med den riktige troberg?
Jag räknade med att er fantasi skulle göra resten.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Va, inget skämt?

Jepp, musen är densamma, densamma som faktiskt alltid dyker upp runt jul och febrilt skriver önskelista. Jag misstänker att det är han/hon/den som önskar fram alla trevliga bidrag i kalendern!

Och tror du placeringen av musen var ett misstag förra året? ;]
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Inte mycket, de var bra, men det här är bättre. Needless to say så fick den där artikeln mig att minnas "den gamla goda tiden" (då jag var mer aktiv än vad jag är nu :gremtongue: )...
 
Top