Nekromanti Wurrnu recap!

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Säg att man inte haft tid att checkat in wurrnu på 2-3 månader och tänker göra det i morgon. Vad har en missat? Ge mig den mest episka infon!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Feuflux varulvsspelsspelledarbot är klar och alla väntar på dig.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Konrad Konvalj;n187607 said:
Säg att man inte haft tid att checkat in wurrnu på 2-3 månader och tänker göra det i morgon. Vad har en missat? Ge mig den mest episka infon!
1. Gå till Off Topic och läs.
2. Gråt i ett par timmar.
3. Lova dig själv att aldrig mer gå till Off Topic.
 

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,665
Location
Eslöv
Jag försökta göra en tråd om coola koncept i rollspel. Jag fick ett svar. Från mig själv.

Sen gick jag till offtopic för att se var alla höll hus egentligen.

 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Äsch, det är väl egentligen rätt få personer som är aktiva här? Sedan är de i gengäld väldigt aktiva och skriver saker som kan väcka en del frustration och starka känslor. :)
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
anth;n187650 said:
1. Gå till Off Topic och läs.
2. Gråt i ett par timmar.
3. Lova dig själv att aldrig mer gå till Off Topic.
Som Vimes sa: "...det gamla vanliga."
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Det har kommit ett gäng fanzin (grottröj och mjölnir)
Krank och Anth har kollat på teve i olika trådar.
Jag har läst serier, Anth har läst manga.
Krille har kollat på alla Lone Wolf & cub filmerna.
Folk som backat Western har lite lugnat sig i att fråga när olika saker är klara, men inte helt.
Tre Solar försökte (förgäves) ta reda på vad Brödraskapet tror på.
Nån jag inte kommer ihåg namnet på, men som har Spooky - the thing what squeeks som profilbild spelar Svenska Kulter och det ser riktigt kul ut.

men vi har saknat en fantastisk tråd som alla blir berörda av, typ ska en spelare i min grupp få dra svärd från ryggen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vid händelse av varulvsspel så måste du ju dra ett mess Vimes! Det vill jag ju inte missa.

I övrigt tar jag med mig Jocke med knivens inlägg och ser till att skapa en värd tråd. Kanske redan ikväll!

Kanske dyker det upp fler svar innan kvällen.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jocke;n187691 said:
Det har kommit ett gäng fanzin (grottröj och mjölnir)
Krank och Anth har kollat på teve i olika trådar.
Jag har läst serier, Anth har läst manga.
Krille har kollat på alla Lone Wolf & cub filmerna.
Folk som backat Western har lite lugnat sig i att fråga när olika saker är klara, men inte helt.
Tre Solar försökte (förgäves) ta reda på vad Brödraskapet tror på.
Nån jag inte kommer ihåg namnet på, men som har Spooky - the thing what squeeks som profilbild spelar Svenska Kulter och det ser riktigt kul ut.

men vi har saknat en fantastisk tråd som alla blir berörda av, typ ska en spelare i min grupp få dra svärd från ryggen.
Precis som Jocke säger är det intressantaste forumet just nu Kultur; med boktråd, mangatråd, serietråd, filmtråd och kranks episka GoT-tråd.

Själv har jag inte spelat rollspel på ett par månader då spelgruppen tagit sommaruppehåll. Och jag har inte spellett sedan 2015 då jag lyckades tappa bort min kampanj på tunnelbanan och inte orkade fortsätta efter det.
Jag försöker starta någon tråd i veckan, men de blir sällan intressanta.
Det största problemet är att många forumiter, som t.ex. chrull, Eksem, Kloptok et.c. vägrar logga in på forumet förrän vi bytt forumsplattform och lämnat vB5 bakom oss - vilket gör det lite tomt här.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,872
Location
Örebro
Jocke;n187691 said:
men vi har saknat en fantastisk tråd som alla blir berörda av, typ ska en spelare i min grupp få dra svärd från ryggen.
Nej, det ska dom inte!

Übereil, nej
 

McAber

Varulv
Joined
26 May 2000
Messages
413
Location
Linköping, Sverige
Jodå, bara svärdet inte är för långt borde det gå bra. Det svåra är snarast att få tillbaka svärdet på ryggen på något smidigt sätt.

Hellre ett svärd på ryggen än en dolk i sidan!
 
Top