Wu-Tang Clan - Kreativ utmaning

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Hej!

När jag sitter och skriver rollspelsrelaterat snurrar diverse artister på min Spotify. En av dessa artister är Wu-Tang Clan och då märkte jag att en del låttitlar skulle kunna funka som titlar för rollspel och/eller rollspelsäventyr.

Då fick jag idén att göra en kreativ utmaning av detta!


REGLER
1. Anmäl intresse i denna tråd
2. Torsdag 10/6 kl. 21.00 stängs intresseanmälan.
3. Alla som då anmält intresse får en slumpmässig låttitel av mig från en lista på 20 låtar jag sammanställt.
4. Skriv ett bidrag. Bidraget består av MINST en pitch för ett rollspel eller ett äventyr, som MEST ett helt rollspel eller ett helt äventyr.
5. Torsdag 24/6 kl. 21.00 stänger tävlingen och röster börjar räknas. Den post i denna tråd med sitt bidrag som fått mest röster koras till vinnare och jag skickar random rollspelspryl från mina gömmor hem till vinnaren helt gratis.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Fan vad kul att ni vill haka på!

Nu skrev jag ju visserligen inte detta uttryckligen i reglerna men jag hoppas det framgick att låttiteln liksom blir titeln på er lilla grej.
 

NisseJ

Veteran
Joined
6 Jul 2009
Messages
80
Location
Boden
Jag tjänstgör i annat land under tävlingstiden och kommer att ha en hel del dötid så jag tar gärna och försöker göra något. Dessutom så gillar jag ju Wu-Tang Clan! :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Ni andra står där och blänger
Tror ni e tuffa när ni hänger
"Vaffan han e versta tönten, län"
Jag kanske inte vet så mycket om
Wu Tang Clan

Men jag lovar kommer leverera
Tills ni säger "Stopp inte mera!"
Men det är försent, sprinten e dragen
Apan är bedragen, jag kommer explodera

Basse är den coola, skickar in smartaste förslaget
"Det trodde vi aldrig, han är värsta geniet, mosar den där klanen, som en ninja från CERN!"
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Ni andra står där och blänger
Tror ni e tuffa när ni hänger
"Vaffan han e versta tönten, län"
Jag kanske inte vet så mycket om
Wu Tang Clan

Men jag lovar kommer leverera
Tills ni säger "Stopp inte mera!"
Men det är försent, sprinten e dragen
Apan är bedragen, jag kommer explodera

Basse är den coola, skickar in smartaste förslaget
"Det trodde vi aldrig, han är värsta geniet, mosar den där klanen, som en ninja från CERN!"
Jag kommer att tolka detta som en anmälan såvida du inte levererar några bars som säger motsatsen.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,712
Location
Göteborg
Utmaningen börjar ju mitt i varulvsspelet, och då är det nog ingen chans att hinna/orka skriva något, men man har nog åtminstone en vecka på sig, i alla fall.
 
Top