WRNUs kreativitetskalender 2023

Frederik J. Jensen

Thoughtful Dane
Joined
16 May 2014
Messages
194
Location
Stockholm
Lucka 24:

At Christmas Eve with a smell of brimstone Moloch the horned arrives to collect his presents: Souls of the innocent. Paludasaxa, a refuge for the magical gifted, is no longer safe. Only if you stand united and trust each other can you fight off the enemy. Will you succeed?

Moloch.jpg
Illustration by Claudia Cangini for the game Death of Rapacus by Frederik Jensen.
LIMITED TIME OFFER: Get the pdf for FREE with the code XMASWRNU. Offer expires 2023-12-25.
 

Quadrante

Grisbonde
Joined
14 Mar 2003
Messages
4,207
Location
Skellefteå,öjebyn,umeå
Bonuslucka 24

Ni valde att gå vägen upp över hedarna och genom skogen trots alla rykten om vad som där ruvar. Men få saker skrämmer er och ska man genom vargpasset så är det den här vägen man tar. Över heden färdas ni utan onödiga dröjsmål, vinden driver snön och gör er färd krokig. Men det finns många lador och herdestugor att övernatta vid. Att komma till skogen är nästan en välsignelse. Ni slipper blåsten och snön ligger bitvis tunn. Men stigarna är borta och ni måste chansa ...

Slå en tärning (T6) för att se hur det går.

Ni kommer ut ur skogen på ungefär samma plats ni kom in, ni har misslyckats ta er genom. Vill ni gå in igen så gör ni det nästa dag efter att ni vilat upp er. Slå igen med +1 på slaget (då ni nu vet en väg ni inte ska gå).

Ni går helt vill, in till delar av skogen ni aldrig sett förut. Här finns förvridna trädstammar och gamla stenformationer. Natten blir kall och ni måste slå ytterligare ett slag med -1 på tärningen.

Ni hittar ett spår genom skogen och tycker att den borde följa stigen, men snart inser ni att den leder er åt helt fel håll. Följs spåret ut ur skogen till helt fel plats eller gå tillbaka in för att hitta rätt (och då slå ytterligare ett slag med tärningen).

Ni plumsar fram mellan träden. Ibland ser man djurspår. Hör någon fågel långt där inne bland träden. Ni tror att ni är på rätt väg men måste övernatta i skogen. Slå ytterligare ett slag med +2 på tärningen nästa dag.

Efter en lång färd genom skogen när ni fram till en övergiven stuga. Här kan ni om ni vill vila upp er, sova varmt och äta gott. Är ni skadade så läker ni en nivå. Stannar ni så måste ni slå ytterligare ett slag nästa dag om ni vandrar vidare så blir alla frusna (lätt skada) slå ytterligare ett slag med +2.

Kommer ni hi igen så finns här ingen mat eller ved, men ni kan sova varmt (läker inga skador).

Ni möter på ett följe som är några fler än er. De säger att de kan visa er vägen genom skogen om de får alla era värdefulla saker. Lämnar ni era värdesaker så för de er genom skogen efter att först gett er mat och plåstrat om era sår.

Slåss ni eller flyr ni så kommer ni undan, men alla blir lätt skadade. Är man lätt skadad redan så blir man skadad och skadade blir allvarligt skadade. slå ytterligare en tärning.

Träffas ni igen så fångar de in er och tar er som fångar till sitt läger. Där hålls ni till våren när de tänker föra er till kusten för att sälja er som slavar.

Ni kommer fram till en plats där man ser skogens slut. Men för att komma ut på heden ovan skogen måste man ta sig över vattendraget och ni ser inte bron härifrån. Ni kan chansa att isen håller och ta er över. Slå en tärning (t6), om någon av er slår en etta brister isen och alla som är på väg över tar skada tumultet. Ni räddar er upp på skogssidan och måste hitta en annan passage över.

Försök igen nästa dag eller bege er in i skogen igen.

Ni ser den gamla gummans stuga en bit fram och vet att ni är i närheten av bron vid skogens ände. Ni kan välja att besöka gumman, läka era sår och vila, eller gå över bron ut på heden bortom skogen.
 
Last edited:

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
Lucka 24: En volumniös gestalt i skitig luva och tovigt skägg vinglar gatan fram.

Vad ger Gamle Rövfar dig ur sin säck? 1T6:
1. Gyllenost
2. En torkad urinblåsa formad som ett lustigt djur
3. Ett avlagt träben
4. Lepermjöl
5. En välanvänd gördel
6. "Sjöns välsignelse"
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,574
Location
Rissne
FAN VAD BRA HÖRNI!

En rackarns massa ljuvlig kreativitet här i år. Själv misslyckades jag tydligen totalt med att skrapa ihop något men ni ställde upp ändå!

Himla fint, hörni. Jag är otroligt glad och nöjd.

God jul hörni, nu börjar vi ladda för nästa års kalender =)
 

Poromaa

Veteran
Joined
3 Jul 2016
Messages
90
Tillvaron och jag hann ju verkligen inte få klart det här i tid, så likt en kvarlämnad Romrussin på chokladaskens botten:

Mellandagslucka:
En butik i Hindenburg med avsevärt stöldgods från Fanny och Alexander.

Bifogad sammanställning av en plats som blev över från ett äventyr till Mutant. God fortsättning, alla.
 

Attachments

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,495
Tillvaron och jag hann ju verkligen inte få klart det här i tid, så likt en kvarlämnad Romrussin på chokladaskens botten:

Mellandagslucka:
En butik i Hindenburg med avsevärt stöldgods från Fanny och Alexander.

Bifogad sammanställning av en plats som blev över från ett äventyr till Mutant. God fortsättning, alla.
Det här är riktigt, riktigt bra! :D Jättekul att du postade det!
 
Joined
2 Jan 2016
Messages
28
Nyårslucka. En äldre man sitter vid middagsbordet. Han har en lapp för ena ögat. Om man öppnar lappen...

En T9:a. T9:an är egentligen en T10:a där 1-9 räknas normalt men 0/10 räknas som Special och både är automatiskt misslyckande men har också en positiv effekt. T9:an används (är tänkt att användas iallafall..) till ett spel baserad på nordisk mytologi där 9 är ett heligt nummer. Karaktärerna använder ödespoäng för att använda magi och övernaturliga förmågor/gåvor de fått från asagudarna. Slår man en 0/10 så misslyckas man automatiskt MEN får i gengäld tillbaka ett spenderat Öde
 
Top