Nekromanti WRNUCON Göteborg 11-13 november

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Titeln är lite missvisande, för varken namnet eller datum är helt hugget i sten. Namnet är öppet för förslag, och jag vet inte om vi vill ha det ända till söndag eller om vi ska nöja oss med fre-lör.

SÅHÄR VA
vi ska ha en föreningsträff i formen av ett knytkonvent i november! Platsen är Spelets Hus, en gemensam föreningslokal vid Stigbergstorget för flera olika spelföreningar, där vi kommer ha tillgång till 3-4 stängbara spelrum (för rollspel) och ytterligare 4-5 spelbord för brädspel eller annat.

Så vad händer?
Vi träffas på fredag och börjar spela, och sedan spelar vi så mycket och länge vi orkar och logistiken håller för (mer om det senare), eventuellt ända till söndag. Vi delar inte på spelledare och besökare, utan kör på knytkonventsmodellen där man tar med sig det man vill spela. Jag är lokalansvarig och blir antagligen konventsgeneral, och någon mer från föreningen kanske står som arrangör, men utöver det är det mer en träff för alla som vill än ett arrangemang som ni besöker.

Vi har pratat med en brädspelsförening som bor i huset och kommer att ha tillgång till deras spelsamling på 100+ brädspel.

Vad kostar det?
Jag har svårt att tänka mig att vi behöver ta ut någon deltagaravgift, eftersom lokal är gratis och vi inte ersätter våra "arrangörer", men stäm mig inte om det blir något i slutändan, okej?

Jag bor inte i Götet, var ska jag sova?
Jag tror att vi får sova i lokalen, dvs flytta på borden och lägga ut luftmadrasser. Isf får vi plats kanske 15-20 stycken innan det blir trångt och blockerar nödutgångar. Annars: sov hos snälla medforumiter eller på vandrarhem.


I den här tråden vill jag ha:

- Glada rop på temat "wohoo, jag kommer så fett vara där!"

- Reklam för just ditt fräsiga rollspel/äventyr/scenario/favoritspel som du kommer ta med och spela/demonstrera för alla som vill

- Gästfria erbjudanden på temat "jag bor i närheten och har en soffa ledig att sova på!"

- Idéer på tuffa saker vi borde göra, eller saker vi absolut inte får glömma (vi har ändå aldrig haft knytkonvent innan, så råd från gamla rävar är välkomna)

- Frågor om lite vad ni vill, helst relaterat (dumma frågor tar ni dock till rätt tråd i OT-forumet)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Kul att se att föreningen hittar på något. Tyvärr så kan jag inte komma då jag inte är i Sverige den helgen. Jag hoppas dock att det blir lyckat.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Awesome!

Låter skitkul, och jättebra att det händer saker i Göteborg!

Ska försöka ta mig dit också, även om det var länge sen jag orkade åka på konvent och sova på golv.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Hmm. Man kanske skulle göra ett officiellt ordförandebesök. :gremsmirk:

Ska försöka få möjlighet till att resa till konventet. Kanske fler från Sthlm/Uppsala som skall dit?


Hoppas gubbarna som arbetar med Eon IV kan komma dit och visa upp lite. De bor ju i framstjärten. :gremgrin:
 
Top