Nekromanti [wrnuCon] Arbetsgrupp sökes

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Vad?
- Nätburet konvent med wrnu-medlemmar som målgrupp.

Hur?
- Google Hangouts, Discord, Roll20, Skype, andra verktyg efter behov och tillgänglighet.

När?
- Förslagsvis fredag 27 till söndag 29 september, om vi hinner ro iland förberedelser.

SÖKES

Jag vill sätta ihop en grupp på 4-6 personer som kan hjälpa till att få ihop det här. Tillsammans behöver vi:
- Testa verktyg och plattformar.
- Skriva ihop teknisk guide och rekommendationer för arrangörer och deltagare.
- Bestämma struktur för evenemanget och hur anmälningar ska gå till.
- Jaga lite arrangörer på lagom entusiastiskt och trevligt sätt.
- Ta in event-/sessions-anmälningar och stötta arrangörer under helgen.

Är du på? Gissningsvis innebär det ~10h arbete under sommaren.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
And my axe! (är jag ju tvungen att skriva då :))

Åtminstone vad gäller tekniktestning.
 

Tsianphiel

Swordsman
Joined
11 Jul 2007
Messages
419
Location
Edmonton
Jag hjälper gärna till, men jag skulle i sådana fall rekommendera att vi har ett par rollspelspass på engelska och drar nytta av att interwebz är ett internationellt medium. Jag har ett par kontakter här i Edmonton som har spellett på konvent tidigare, och som kanske kan tänka sig att köra pass.

Eller att vi åtminstone funderar över hur vi kan göra något som inte är platsspecifikt till något som är vinklat efter tekniken vi har tillgänglig.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag ger tummen upp lite i skymundan sådär. Låter som en bra grej, men har nog inte riktigt tid att hjälpa till. Kan väl ge åsikter om roll20 och lite sånt kanske, men mest utifrån spelarsynpunkt. Har även testat dndbeyond om det är nått intressant, men blir ju väldigt inriktat
 
Top