WRNU:s filmklubb 2025 v33

Igår så blev det ännu en film och lite somaek på det. Somaek är en koreansk grogg på soju och öl , somaek kommer av "soju" (소주) och "maekju" (맥주) som betydet soju och öl men nu är det nog snackat om soju och öl och dags att prata film ist.

Jag har sett Skräckfilmen Boar

En familj beger sig ut i the australian outbacks där dom blir stalkade av ett jättestort blodtörstigt vildsvin.

Betyg 2,5/5 det är en film om ett blodtörstigt jättevildsvin som attackerar folk så man skall kanske inte förvänta sig ett cinematografiskt mästerverk.

James Bond - Tomorrow never dies (1997)
Pierce Brosnan är agent 007 i brittiska underrättelsetjänsten. Ett brittiskt krigsfartyg sjunker under oklara omständigheter och media är snabba att rapportera om händelserna. James Bond tar fallet.
Jepp, den här har jag sett förr. Jag tror detta var en av de första filmerna jag sett där jag på riktigt reagerade över att en skådis jag sett på annat håll plötsligt dök upp i ett annat sammanhang. Teri Hatcher, Stålmannens flickvän ifrån Lois & Clark, är plötsligt Bond-brud. Mind blown.

Och antingen håller min nya Blu-Ray-spelare som jag väntade så länge på att ge upp andan, eller så har jag snubblat över diskröta i DVD för första gången. Jag har TVÅ ex av den här filmen efter min jakt på en komplett uppsättning på återvinningen. Och båda har problem med uppspelningen, jag fick byta till andra skivan i halvtid för att se hur det slutade, och på båda skivorna börjar problemen på samma ställe. Tidiga minnen av diskussioner om produktplacering här också eftersom Bond fick en mobiltelefon från Ericsson vilket var coolt, eller i alla fall har jag för mig att jag tyckte det då.

Trots problemen med uppspelningen så tycker jag den är bättre än GoldenEye, men jag gillar inte riktigt skurken i den här heller, så det blir tre stjärnor, men starka den här gången.

Back