WRNU:s filmklubb 2023 v21

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
479
Location
Umeå
Den slår väl ut jaktplanen som hade kunnat följa efter dem annars? Har inte sett filmen på ett tag dock
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
De åker väll från stället medan vapnet går av? Vilket… Låter dumt onekligen. De borde kunna vänta lite med att det går av. Men det gör de inte.
Ja, antingen hade de kunnat ha en fördröjning så att de hunnit undan, eller så hade de bara kunnat ha helikoptern… avstängd… medan EMPn blastade.

Men ja, OK, James Bond-filmer är väl i grunden lika mycket dumaction som många amerikanska actiorullar, så jag antar att man inte ska syna dem alltför noga =) Det blev fina explosioner iaf!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Eftersom jag är hemma och sjuk har jag kommit mig för att se Andor-serien, vilket förstås lett till att jag sett om Rogue One (2016).

Såhär skrev jag efter jag sett den första gången: ”Den får nog fyra krankiska pju pju pju såhär direkt efter. Det kan sjunka med tiden, men jag kände mig underhållen, det var snyggt, jag fastnade för en del av rollfigurerna, osv.”

Fortfarande underhållen, gillar fortfarande en del av rollfigurerna, men jag vet inte om det var riktigt riktigt en fyra när jag slötittade på den idag. Det kan vara på grund av min slöhet, att jag fipplade med lite på sidan om, etc.

Det jag reagerade på främst var nog i början då det var ett vilt hoppande mellan platser för att etablera allt. Många "nu är vi här"-skyltar på kort tid.

Nåja. 3+ pju pju pju?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Året då jag slutade prestera och började onanera
2022

Den här svenska komedin fångade mitt intresse när den kom på bio, mestadels för titeln, men i dagarna släpptes den på Netflix så jag tog tag i att se den. 40-årskris kanske några av oss har varit med om, men för just denna kvinna rasar hela hennes värld. Det finns mycket igenomkänningshumor genom filmen och jävlar vilken bra skådis Katia Winter är när hon mantlar huvudrollen. Även fått en guldbaggenominering för den. Jag hade kul när jag såg filmen (inte "haha"-kul) och tyckte den var skön på ett par punkter. Även frugan tyckte mycket om den.

BETYG: 4/5
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Avslutade veckan med att se Kingsman: The Secret Service (2014). Den var ju... inte riktigt vad jag väntat mig, och väldigt mycket av vad jag väntat mig.

Framför allt var det väl kanske combon Colin Firth och övervåld som var lite skoj. Jag blev underhållen (och kommer nog kika på uppföljaren nån gång framöver).

3 diaboliska planer av 5 på den krankiska skalan.
 

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
113
Det är av ren sjuklig nyfikenhet jag kommer att måsta se filmen. Mr Darcy och övervåld???
Colin Firths fightingscener är ju ett måste. :D
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,379
Location
Helsingborg
Det är av ren sjuklig nyfikenhet jag kommer att måsta se filmen. Mr Darcy och övervåld???
Colin Firths fightingscener är ju ett måste. :D
Den är verkligen bra. Uppföljaren ... inte likaså. Har inte sett den sista i serien.
 
Top