WRNU:s filmklubb 2023 v13

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Jag såg The Long Arm (1955) (inte att förväxlas med andra filmer med liknande titlar) - en "film noir" som mest är en polis-film.

Ett inbrott begås i London och Scotland Yard tillsätter en detektiv med en ny partner på fallet. När de börjar nysta i det märker de att brottet kan vara mer komplicerat än de först trott...

Manuset är berömvärt ekonomiskt - 1h 36min och nästan alla scener har ett syfte och återkopplar till berättelsen.

4/5 - kompetent men ingen wow-känsla.

Jag fick lust att se de avsnitt av Foyle's War jag inte sett än...
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Sett niobion i Stockholm Sergel av D&D: Honor Among Thieves. Det var säkert 50 pers av 500 där. Tror det kan vara filmen också. Eller så är filmindustrin döende. I kategorin breezy fantasyfilm ratar jag den någonstans under Princess Bride och Stardust. Mer på nivå med filmen Willow fast med moderna effekter. Så rejält underhållande och inga klagomål från mig.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,463
Location
Helsingborg
Jag håller på att komma ifatt förra veckans tittande, och först ut blir Moana (2016). /.../

Moana får 5/5, för om jag ger den 4/5 så har min man hotat att ansöka om skilsmässa.
...och nu släpptes precis detta:

 

abe

Veteran
Joined
8 May 2014
Messages
125
Gjorde ett fjärde försök att se Jurassic World Dominion (2022), nu med sällskap. Obegriplig sörja där plotten (finns det någon?) drunknar i ett hav av förutsägbara och utdragna biljakter som får textteve att framstå som rafflande. James Bond skurkar kan alltid lyfta ett i övrigt risigt bygge, men när även de ska tvättas genom vänsterliberal wokenessbyk återstår bara en förhoppning om att all form av civilisation snarast blir föda åt toppredatorer.
 
Top