WRNU:s filmklubb 2022 v31

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,084
The Sunshine (2007)

Sett för tredje gången. Gillar verkligen denna film även om den spårar lite mot slutet.

Konceptuellt väldigt häftig och otroligt vacker. Bra crew ombord på rymdskeppet.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,407
Location
Maastricht
PREY 2022 (Disney+)

Exakt vad man kan förvänta sig av en Predator prequel.
Jag gick in med låga förväntningar och fick en rätt ok rulle.
En typsk Söndagsrulle eller något att se när man inte hittar något annat.

Svag 3/5
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
PREY 2022 (Disney+)

Exakt vad man kan förvänta sig av en Predator prequel.
Jag gick in med låga förväntningar och fick en rätt ok rulle.
En typsk Söndagsrulle eller något att se när man inte hittar något annat.

Svag 3/5
Jag håller med inom kontexten att predatorfilmer överlag är en söndagsrulle som man slänger på när man är bakis eller vill se på lite hjärndöd action. En predatorfilm passar utmärkt ihop med pizza och cola för att bota bakfylleångesten man har på en söndag.

Jag skulle ändå vilja säga att den här predatorfilmen är den bästa hittills efter originalet med Arnie som för mig alltid kommer vara nummer 1 när det kommer till predatorfilmer.

Jag skulle rangordna filmerna så här

1: predator med Arnie
2: prey
3: Predator 2
4: alla övriga predatorfilmer inkluderat alien vs predator
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,407
Location
Maastricht
Jag håller med inom kontexten att predatorfilmer överlag är en söndagsrulle som man slänger på när man är bakis eller vill se på lite hjärndöd action. En predatorfilm passar utmärkt ihop med pizza och cola för att bota bakfylleångesten man har på en söndag.

Jag skulle ändå vilja säga att den här predatorfilmen är den bästa hittills efter originalet med Arnie som för mig alltid kommer vara nummer 1 när det kommer till predatorfilmer.

Jag skulle rangordna filmerna så här

1: predator med Arnie
2: prey
3: Predator 2
4: alla övriga predatorfilmer inkluderat alien vs predator
Tycker nog tvåan är bättre, troligen mestadels av nostalgiska skäl, men får nog se dem efter varandra för att kunna bedöma det rättvist.
Hur som, Prey var helt ok. Jag tyckte Predator 2 var coolare när jag såg den, men jag var också betydligt yngre.
 
Top