WRNU:s filmklubb 2021 v32

Mundo

Myrmidon
Joined
7 Jan 2010
Messages
3,675
Location
Eslöv
Jag såg den nya självmords-gänget.

Den var... helt okey. Vilket jämfört med den tidigare filmen betyder att den är helt fantastisk. "Adekvat" var ordet som passade bäst. Lite för mycket Harley Quinn, som jag personligen inte tycker är sådär jätterolig. Spoiler-fritt så hade hon två roliga skämt där hon inte bara drar en "lol I'm so random"-one liner. Hennes öppningsskämt är bokstavligen talat "hihi bajs på toaletten".

Känner att jag blev bortskämd av Harley Quinn-serien, där hon är rolig och äger varje scen hon är i.

Tre av fem? Ja, låter rimligt.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Jag såg Things Heard and Seen (2021) . Och jösses vad lite jag uppskattade att se och höra den.
Ett par flyttar till New England. Hon har lite (men inte så mycket) anorexia och han har skrivit en avhandling som handlar lite (men inte så mycket) om Emanuel Swedenborg.
Tillsammans är de osams.
Snubben är markant mer en sopa än tjejen, men hon är helt seriöst rätt kass hon med.
Kanske spökar det?

1 av 5.

Anledningen till att den får en etta är att filmen verkligen inte fungerar. Olika delar av berättelsen leder inte någon vart, spår som anorexian bara försvinner, spänningen mellan henne och svärföräldrarna är helt meningslös, spökena gör ingen spökigt - och för att vi inte skulle missa att killen är sämre än tjejen innan tredje akten så är han otrogen först (vilket är ett stort brott), medans hennes otrohet (som är minst lika mycket förledande av ungdom) är mer OK av nån oklar anledning.

Efter som filmen är baserad på en bok som verkar rätt omtyckt så googlade jag den och där verkar allt vara helt annorlunda i ordningen det presenteras och vad som faktiskt har hänt. Och kanske spökar det inte i den?
 
Last edited:

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Känner att jag blev bortskämd av Harley Quinn-serien, där hon är rolig och äger varje scen hon är i.
Går det att se Harley Quinn serien nån normal stans eller är det finns i sjön?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,588
Location
Rissne
Tror det är HBO? Jag gick ut i sjön för att lösa det själv
Jag tror man behöver en VPN för att se den det minsta lagligt, tyvärr. Åtminstone saknas den på HBO, Netflix och Prime. Och Disney+. Och Cmore, men ingen av dem trodde jag väl på seriöst ändå.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,039
Location
Sthlm
Jag såg Things Heard and Seen (2021) . Och jösses vad lite jag uppskattade att se och höra den.
Ett par flyttar till New England. Hon har lite (men inte så mycket) anorexia och han har skrivit en avhandling som handlar lite (men inte så mycket) om Emanuel Swedenborg.
Tillsammans är de osams.
Det spökar lite. Snubben är markant mer en sopa än tjejen, men hon är helt seriöst rätt kass hon med.
Kanske spökar det?

1 av 5.

Anledningen till att den får en etta är att filmen verkligen inte fungerar. Olika delar av berättelsen leder inte någon vart, spår som anorexian bara försvinner, spänningen mellan henne och svärföräldrarna är helt meningslös, spökena gör ingen spökigt - och för att vi inte skulle missa att killen är sämre än tjejen innan tredje akten så är han otrogen först (vilket är ett stort brott), medans hennes otrohet (som är minst lika mycket förledande av ungdom) är mer OK av nån oklar anledning.

Efter som filmen är baserad på en bok som verkar rätt omtyckt så googlade jag den och där verkar allt vara helt annorlunda i ordningen det presenteras och vad som faktiskt har hänt. Och kanske spökar det inte i den?
Jag håller fortfarande filmen Hollow Man som den enskilt sämsta film jag har sett, men den här är nästan på nivå med den.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
TV-dag idag...

Once upon a time in hollywood (2019)
Den var... bra? Alltså, den är bra men jag har sjukt svårt för Leonardos karaktär i den här. Lyckligtvis väger Brad Pitts karaktär upp det. Lite seg, men väldigt kul som tidsbild.

Betyg 3/5 (Förtjänar antagligen en 4:a, egentligen).

Terminator Dark Fate (2019)
Kul film! Känns som att de tagit de bra idéerna från Terminator 3 och Genisys och ersatt de filmerna med den här. Gillar alla karaktärerna, till och med Arne känns helt okej i den här. Mycket bättre än i både T3 och Genisys, trots att han är äldre än i båda dem =D. Jag tyckte nog inte att T2 behövde en uppföljare, men om det nu ska finnas en tycker jag detta var så värdigt det kan bli.

Betyg: 4/5

Zombieland 2 Double Tap (2019)
Så.... 10 år senare kom det alltså en uppföljare. Jag var skeptisk. Men också positivt överraskad! Tycker den följer i samma anda samma anda som första filmen, utan att bara vara "samma sak en gång till fast lite sämre".

Betyg 4/5 (om man verkligen gillade första filmen!)

Flashback (1990)
En gamling från barndomen! En ung FBI-agent ska eskortera en gammal hippie till rättegång. Men hippien visar sig vara en hal typ, och de båda hamnar i luven på en lokal polis med politiska aspirationer. Kiefer Sutherland är en ung och neurotisk FBI-agent som till och med tar med sin egen salladsdressing på resan, och Denis Hopper är den gamla övervintrande hippien som mest var inne i det för sexet, drogerna och antiauktoriteten (Så kanske mer anarkist än hippie...).

Rätt kul! Inte lika bra som jag mindes den, men absolut underhållande. Oddsen att den här går på TV igen är väl minimal, men...

Betyg 3/5
 
Top