WRNU:s filmklubb 2021 v28

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
  • Efter det avslöjandet finns det alltså två manliga roller i hela filmen. Den ena är comic relief och den andra är skurken, som säger att flickor är den enda resurs jorden har i överskott. Jag tror filmen vill göra en poäng. @krank såg en familjekomedi, jag såg Män som hatar kvinnor.
Ja alltså, den grejen var ju 100% där den också. Absolut väldigt mycket feminist-poäng och så vidare. Men det var också en familjekomedi. Det är en grej jag uppskattar att Marvelfilmerna gör generellt; blandar genrer och gör flera saker samtidigt.

  • Hörni, tror ni de har lagt upp för att Florence Pugh/Yelena ska bli nya Black Widow i kommande filmer? Känns som det hintas lite om det. Nästan som att det sägs rent ut i filmen...
Det är det intryck jag fått, ja. Jag har också läst att den kommande Hawkguy-grejen tydligen också ska vara ett överlämnande till en ny Hawkguy, som är en hawkgurl?

Med Captain Marvel och den här får jag nog erkänna att det känns litegrann som att Marvel överkompenserar för att det tog sån tid för dem att klämma ur sig en superhjältefilm med kvinnlig huvudroll.

Inte för att jag klagar, alltså.
 
Last edited:

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,070
Location
Göteborg
Då finns det alltså ingen MCU-film som utspelar sig huvudsakligen mellan IW och Endgame om jag förstår rätt.
Nej, de har varit ovilliga att försöka skildra en värld där halva befolkningen är borta. Det skulle ju kräva att de tog tag i allvarliga frågor.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Det här är utan tvekan det högsta betyget du någonsin gett en film.
Och det säger du såklart när det är för sent för att ändra inlägget.

Jaja, det får väl vara så då =)
 
Top