Nekromanti Wow! Jag är mäkta imponerad!

farbrorgabbe

Veteran
Joined
22 May 2006
Messages
1
Location
Tyresö
Kanske jag skriver på fel plats men jag måste få ge en bukett rosor till Neogames!

Jag har som 30 åring hittat hem igen och börjat spela rollspel med ungefär samma gäng som jag spelade med som liten. Vill börja spelleda lite och har blivit av med alla gamla böcker varför jag bestämde mig för att köpa in ett nytt system. Valde efter lite utvärdering att börja med EON.

Här kommer min bukett med rosor!

Jag skickade efter några produkter från Neogames direkt. När paketet kom så reagerade jag på att det var lite smalt men löste ut det på posten och åkte hem. När jag öppnat det inser jag att det blivit en förväxling, följesedeln i kuvertet har en annan persons namn och böckerna är de som står på följesedeln, eftersom mitt namn stod på paketet så gissar jag att den här andra personen fått mina böcker.

Jag suckar lite och tänker; varför handla på postorder, nu ska väl det j*vla företaget kräva tillbaks de felskickade böckerna innan de skickar rätt grejjer, jag såg framför mig ett par veckors väntan med struliga kreditfakturor och många mail och telefonsamtal för att få mina grejjer. Jag mailar Neogames och påtalar missen. Redan samma kväll så får jag först ett mail och jag hinner inte mer än läsa det innan telefonen ringer. En trevlig ung man presenterar sig som anställd på neogames och ber så oerhört mycket om ursäkt. Sedan frågar han om jag har böckerna som jag fick fel - nej svarar jag, jag har ju precis satt igång och köpa upp mig på rollspel. Genast fick jag rollspelsböcker för över 600 kr i gåva som kompensation för att de gjort fel och ett löfte om att de omgående ska skicka rätt böcker. Jag blir genast på gott humör, vilken generösitet! Ännu mer förvånad blir jag när de riktiga böckerna faktiskt kommer två dagar senare med företagspaket levererat till dörren!

Jag har handlat mycket på postorder och även arbetat som säljare åt ett postorderföretag och måste erkänna att jag har aldrig mött en liknande service och god ton hos ett företag som handlar med förhållandevis billiga produkter till privatkonsumenter! Jag är imponerad!!!!!

Sommarhälsningar

Gabriel
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Jo jag har också bara bra erfarenheter av att beställa från neogames...

Dock har jag aldrig varit med om förväxlingar... Men, det har alltid gått snabbt, smidigt och lätt... Vilket är mer än man kan säga om många andra företag...
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Jo, vi har varit med om en liknande grej för något år sen. Min bror skulle köpa rollspelsböcker från neogames till mig i julklapp. Han fick dock fel bok men fick behålla den + extra rollformulär. Det är rätt grymt, har aldrig varit med om nåt liknande när jag beställt grejer.
 

Rakhori_UBBT

Veteran
Joined
14 May 2006
Messages
66
Location
Malmö
Man blir varm inne i sitt skrumpna lilla hjärta av sådant! Själv beställde jag massa Eon böcker till ett värde av 1600kr från gamers vault och fann, när jag med ivriga labbar, öppnade det stora paketet att de skickar med fyra fruktkakor =)
Det var gott att inmundiga medans jag vilade ögonen på böckernas cover!
 

Legion

Warrior
Joined
22 Oct 2002
Messages
221
Tack för dessa varma orden. Jag vet inte vad jag blev mest glad över: det positiva ömdömet, eller att kallas trevlig ung man vid 33 års ålder :gremwink:

Självklart ska det gå lätt att handla på webshoppen, och åsamkar man någon problem så ska de självklart kompenseras. Sedan beror ju hur långt man vill gå¨i den kompensationen på kunden. Ditt lugna påpekande att det blivit fel och erbjudan om att ta dig tiden att gå till posten en extra gång mm gör ju att man gladeligen ser till att allt blir rätt så snart som möjligt och att du blir tillfreds med ditt köp.

Hoppas du kommer trivas i Mundana igen! Välkommen!
 

Aeon

Warrior
Joined
10 Apr 2002
Messages
207
Location
Ekerö, Stockholm
Re: Fick för lite kartor

Jag köpte alla kartor för 100kr men jag blev utan Consaber och Asharien&Soldarn :gremfrown:

Orkade inte gnälla.
 
Top