Nekromanti World's Largest Dungeon

G

Guest

Guest
Någon som vet om man kan få tag i det här äventyret i Sverige?
Fick ett sug efter att köra en rejäl dungeon crawl efter att ha läst om dungeon of doom (kommer man kunna tanka ner den sen?)

Länk till äventyret hemsida: http://www.worldslargestdungeon.com

Mitt första inlägg på forumet trots att jag läst det i flera år... :gremsmirk:
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
»Fick ett sug efter att köra en rejäl dungeon crawl efter att ha läst om dungeon of doom (kommer man kunna tanka ner den sen?)«

Vi har snackat om att släppa DofD v1 som PDF när vi börjar köra med DofD v2 på konventen, men ingenting är bestämt ännu.

Den som lever får :tekopp:.
 

Zawoud

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
131
Location
Stockholm
Jag skaffade WLD för ett tag sedan och jag måste säga att jag är lite besviken. Det finns en rad saker som är konstiga på olika sätt och jag tror att om man kör äventyret som det åtminstone teoretiskt är menat - rakt av, så kommer man att få en rad problem (vill inte ge detaljer på grund av spoilers). Skulle nästan karakterisera det som ospelbart om man inte justerar det ganska rejält.

Skaffa ett annat äventyr om du är sugen på grottröj. Tomb of Abysthor eller Lost City of Barakus kan rekommenderas. Betydligt mer röj för pengarna.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
OT: nån som vet vad det är för "ritbord"?

Jag syftar alltså på den med rutnätet, som de ritar sin dungeon på. Den verkar väldigt praktisk jämfört med "hero quest"-plattorna som vi använder.

Tips på andra praktiska detaljer och prylar för dungeons är också välkommna.
 
Top