Nekromanti World War II

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Re: Hrm.

<em>Tja, realistiskt sett så är det långt fler i riktiga krig som mejar vilt mot fienden än som bryter ihop.</em>

Möjligt. Problemet kvarstår dock - jag tror det är ungefär lika svårt att beskriva exakt hur ont det gör att t.ex. få granatsplitter i halsen. "Du får 6 KP i skada" känns liksom lite malplacerat i en sådan situation.

-R
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Hrm. Aushwitz

Det är politiskt lämpligt för USA och västvärlden att blunda för Israel tilltag mot Palestinierna, precis som det är att blunda för Turkiets behandling av kurderna. EU har däremot protesterat en del mot trkiet nu på senaste tid, eftersom Turkiet inte längre fyller en viktig strategisk roll för Nato.

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Hrm. Aushwitz

vet inte riktigt om alla makthavarna visste, isåfall hade de nog gärna använt det som propaganda. De rykten som läckte ut till den tyska befolkningen och soldaterna om utrotningslägrena, avfärdades som propaganda iaf.

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

NecTech

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
647
Location
Norpan
Re: Hrm. Aushwitz

"därför tillåts judar slakta palestinier i ett ockuperat land med stöd av USA idag."

Jag tänker inte dra den här saken vidare, men tänk på vad du säger.....Judar som slaktar Palestinier????? Skulle inte tro det....
Du ska inte tro på vad som sägs i svensk media.......

Mvh
Necrotech - Som åker till Israel i Maj....
<A HREF="http://www.endarker.net" target="_new">http://www.endarker.net</A>
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Re: Hrm. Aushwitz

tänk själv, känn hur det känns...
även om Skin's uttalande inte var politiskt korrekt så är det inte israelerna som dör i drivor där nere...

hade personligen aldrig åkt på semester till en förtryckar regim, t ex Turkiet eller Israel

"Pendragon - en urblåst idiot som blev den förste att skjutas när revolutionen kom"
 

kragghack

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
219
Location
Umeå
Svårare?

Är det lättare att beskriva hur ont det gör att få ett svärd som river upp tarmarna?

Ashes to Ashes
Dust to Dust
Kragg Hack remains
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Re: Svårare?

<em>Är det lättare att beskriva hur ont det gör att få ett svärd som river upp tarmarna?</em>

Nej, men när jag spelar fantasy är jag inte speciellt intresserad av total realism (av bl.a. den anledningen).

Att spela WWII på ett orealistiskt och heroiskt sätt skulle (för mig) bara kännas fel. Ungefär som att basera en Hollywoodkomedi på folkmorden i Kambodja eller Sovjetunionen.

-R
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,974
Location
Linköping
Re: Svårare?

Är det lättare att beskriva hur ont det gör att få ett svärd som river upp tarmarna?

Nej, men när jag spelar fantasy är jag inte speciellt intresserad av total realism (av bl.a. den anledningen).

Förstår precis vad du menar (tror jag iaf/images/icons/smile.gif). Beskrivning av händelser i nutida miljöer blir helt annorlunda än detsamma i fantasymiljö även om de i praktiken är samma sak. Ingen har egentligen någon aning om hur saker var på "medeltiden" så därför blir rollspelandet på ett annat sätt än i ett "verklighetstroget" rollspel.

Vet inte riktigt själv vad jag menar, men jag har rätt.


//[color:red]Feuflux</font color=red>
//[color:red]I vanlig ordning står jag inte för något av det jag säger...</font color=red>
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Reklam

Tja, varför inte använda N2:s regelsystem ;-)

Annars kan man ju utveckla något slags regelsystem som baseras på bestraffning. När karaktären får en skada så får man en liten snärt med en gummisnodd för varje KP. Så man verkligen lever sig in :)

/RipperDoc - ursäkta bristande seriositet...

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Wraith

"Charnel Houses of Europe" behandlar - på en förvånansvärt smakfullt sätt - Förintelsen ur Wraith-synpunkt.
(Jo, det blev en hel del spöken där...)

Nightowl

"No point selling out in the roleplaying industry. I mean there's no money."
Johnny Nexus
 
Top