Nekromanti World of Warcraft

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
I två omgångar har jag spelat World of Warcraft för att sedan lägga ner, av tre anledningar:

1) Mina guilds har haft en total avsaknad av karaktärer på samma nivå som jag (en eller ett par andra räknas liksom inte, det krävs en grupp folk för att det ska bli kul)

2) De guilds jag har varit med i har för all del varit rätt så trevliga människor, men jag har inte haft något gemensamt med dom. Brist på skojigt folk, kort sagt.

3) Grind-sjuka. Runt lvl 40-50 blir spelet så sjukt tråkigt, *speciellt* om man inte har någon/några att genomlida det med tillsammans. Jag *tror* att det blir bättre när man når 60 och spelet går in i en ny fas, men jag har aldrig nått dit, av ovanstående anledningar.

Så jag undrar om det finns nog med WoW spelare här på forumet som skulle ha något intresse av att spela tillsammans under ett rollspel.nu guild? Hur många WoW spelare är vi här egentligen?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
...Jag... :(

Japp, jag har också fastnat i träsket. :gremwink:

Jag kan tänka mig att lira en Rollspel.nu-grupp. Sen vet jag att det finns fler som lirar och behöver övertalas att lira, men jag vet inte om de är intresserade av ett Rollspel.nu-guild.

Själv är jag inte sådär tokigt seriös med mitt spelande (Heck, min kolsvarta Taurenhunter heter Snöflinga) men drar gärna några varv, som sagt.

I mån av tid förstås.

Var, när, hur och vem får någon annan bestämma.

---

Just nu har jag en Dwarfpriest (level 7) på Shadowsong som redan är med i ett guild och en Taurenhunter (level 8) på Zenedar som inte är med i ett guild, men å andra sidan suger. (Jag började igår. :gremtongue: )
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jahahoppla. Jag håller väl på jag med. Hänger på Moonglade med min lvl 40 mage. Tycker också det är trist just nu, men mest för att jag inte har cash till någon häst. :gremfrown:

//erik. genderbender
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag spelar numera också WoW och har lyckats tagit mig förbi 40-träsket... Ska faktiskt när som helst bli level 60 med min main. Måste säga att från 50 blir det mycket roligare än åtminstonde andra halva av 40, som var olidligt segt. Att man som warlock får en gratis häst vid 40 gjorde det dock rätt trevligt i början. Var rätt skönt att slippa behöva samla ihop till den. Från 50 går det ju dock att göra en hel del instanser som är rätt kul, så det går både fortare och är mycket roligare.

Bra gille gör dock en hel del av spelet, jag tycker själv det är mycket tråkigare när jag spelar med karaktärer som inte är med i nåt gille än. Jag har haft tur och hittat ett mycket trevligt gille där det alltid varit några hjälpsamma med högre levels och ganska många aktiva och trevliga personer i ungefär samma level-område. Det har nog gjort en hel del för mig.

Det finns minst några till spelare här på forumet, så nog borde det gå att få ihop ett gille. Det svåra är väl bara att samla alla på en realm... Själv spelar jag nästan uteslutande på Shadowsong (skyddad verkstad), men har karaktärer även på Magtheridon och Eonar, även om jag knappt spelat med dem. Jag går gärna med i ett Rollspel.nu-gille oavsett realm, men jag kan nog inte vara så väldigt aktiv.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Egentligen så är det angelägna (för mig i alla fall) inte att ha ett eget exklusivt guild, utan att ha ett gille där en bunt spelare skulle kunna spela från scratch tillsammans. Sen om det finns en bunt andra i gillet också spelar inte så stor roll. Problemet med gillen är ju att efter ett litet tag så har i princip alla i gillet nått lvl 60, och då har nykomlingar ingen att spela med.

Tycker väl det är lite tråkigt att alla rollspel.nu-are är spridda över en massa olika servrar, på olika nivåer så man aldrig kan spela tillsammans.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag tycker att ett Rollspel.nu-gille bör förläggas på en RPPvP-server, jag har uteslutande spelat på PvP-servrar och det är mycket roligare att ha risken att bli påhoppad när man är ute och försöker "levla" än när man har full kontroll på vad man möter för fiender.

Exempelvis blev jag påhoppad idag av en level 29 Alliance Mage när jag som en level 28 Warlock dödade lite level 31- och level 32-Nagas, stackarn visste tydligen inte om vad Curse of Tounges och Seduction var för något.

/Seinet Wintermute - Skall äta mackor och dricka te nu
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Nyfiken fråga.

Av ren nyfikenhet..
Hur står sig WoW till andra dataspel som du/ni spelar. Är detta dataspel klart bättre på alla sätt & vis ? Vad gör det att just DU väjer just WoW istället för något annat dataspel ?

/ Johan K, som är lite småförundrad över just WoW-fenomentet.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Förstår inte frågan

Andra spel? Jag förstår inte.

Jag spelar inte Elite IV för att det är VaporeWare, jag spelar inte GTA4 för att min tidsmaskin buggar lite och Spores har väl inte släppts än.

WoW är stort för att det är enkelt att komma in i, det kräver inte värstingdator för att köra och det finns alltid korta mål att jaga efter, samt att det finns tillräckligt mycket variation och valmöjligheter för att det ska passa de flesta. Det är iaf min teori. Hade monstren exploderat i en piñata av goodies som i Diablo 2 så hade Blizzard ägt världen nu.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Re: Förstår inte frågan

Jag skulle vilja lägga till den pseudo-sociala aspekten av det - i och med att man sitter och snackar med andra spelare hela tiden så känns det inte som att man har isolerat sig på sitt rum för att spela datorspel, man umgås ju faktiskt med folk...typ.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Förstår inte frågan

Jo, verkligen, hade det varit single-player, eller om det bara inte funnits gillen, så hade det varit skittråkigt. Men det är ju grundidén för alla mmogs.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Förstår inte frågan

Andra spel? Jag förstår inte.
Jaa, i gämförels med andra dataspel som getts ut. Vad är det med WoW som är så bra som det är ?
 
G

Guest

Guest
Re: Nyfiken fråga.

WoW är för folk som gillar Disney-fantasy, som gillar instacer med 80 andra spelare som bankar på ett monster som har 8 miljoner HP för att det finns 0,00002% chans att detta monster droppar Sword of Kluppalulla som ger +1% i critchans...

WoW är för kids som gillar att bråka om loot och som gillar att optimera sina toons och skrika nooooobs! i kanalen och ganka folk vid gripstationerna....

Alltså... WoW är för kids...

Jag väntar med spänning på Conan - The Hyborian Age som är riktat till den äldre spelaren som vill uppleva spännande äventyr i en mörk och dekadent värld, där sekter offrar oskulder till demoner, där försvridna ondsinta trollkarlar försöker ta över herraväldet genom mörk och primitiv magi, där en barbars bredvärd smäller lika hårt och högt som en magikers eldboll i WoW... Jag vill uppleva äventyr där man visa nakna kroppar, politisk inkorrekthet, blod, där män är män och kvnnor är kvinnor.. :gremgrin:

Nåväl... Conan - The Hyborian Age Rekommenderas...
 

DarkMystic

Swordsman
Joined
15 Jan 2004
Messages
527
Location
Göteborg
Personligen tycker jag att World of Warcraft verkar rätt tråkigt och bara förintar din fritid. Föredrar nog Never Winternights fortfarande och tänker vänta på Nwn2, då blir allt gött igen.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Nyfiken fråga.

Jag vet inte varför jag bryr mig om att svara, men idioti ska ju inte få stå oemotsagd.

"WoW är för folk som gillar Disney-fantasy,"

Jag gillar inte Disney-fantasy.

"som gillar instacer med 80 andra spelare som bankar på ett monster som har 8 miljoner HP för att det finns 0,00002% chans att detta monster droppar Sword of Kluppalulla som ger +1% i critchans.."

Jag gillar däremot spännande och varierade fighter där fyrtio personer måste göra sitt yttersta för att segra. Där taktik och skicklighet är helt avgörande för huruvida man ska lyckas eller inte.

"WoW är för kids som gillar att bråka om loot"

Jag avskyr att bråka om loot, och gör det aldrig. Dessutom är jag tjugosju år. Ingen ålder för en man, men knappast ett barn.

" och skrika nooooobs! i kanalen"

Nej.

"och ganka folk vid gripstationerna...."

Har aldrig blivit gankad vid en gripstation. Har aldrig gjort det själv heller.

"Alltså... WoW är för kids..."

Fint...

Nåja, för att uppskatta WoW tror jag att man måste klara av att spela det sociala spelet. Du vet, bete sig mot folk och så. Klarar man inte av den pressen det innebär att umgås med människor så blir man lätt ignorerad eller till och med illa omtyckt av de lite mognare spelarna. Då återstår den del av befolkningen som du beskriver i ditt inlägg, och att du har hamnat bland dem färgar väl din åsikt.

Jag är ledsen, men Conan kommer nog att bli lika tråkigt som WoW för din del...

Mvh

- Vulf
 
G

Guest

Guest
Re: Nyfiken fråga.

men idioti ska ju inte få stå oemotsagd.

Rafinerat....

Jag gillar inte Disney-fantasy.

Uppenbarligen gör du det....

Jag gillar däremot spännande och varierade fighter där fyrtio personer måste göra sitt yttersta för att segra. Där taktik och skicklighet är helt avgörande för huruvida man ska lyckas eller inte.

Var i ligger taktiken eller skickligheten? En Instance som i början behövdes 30 pers för att klaras av fixas av 5 spelare idag... ? Skicklighet att slåss mot scriptade fiender? Mmmm... Sure.

Jag avskyr att bråka om loot, och gör det aldrig. Dessutom är jag tjugosju år. Ingen ålder för en man, men knappast ett barn.

Jaha.... Men du är väl inte alla? eller ens en del av dom...Eller representerar du en majoritet av spelare?

Lika många pickup teams jag spelat med i WoW som har varit bra,lika många harvarit ruskigt dåliga, och då menar jag inte bara tråkiga/klantiga/oseriösa spelare, utan ruggigt knäppa spelare...

Nej.

Många gör det...

Har aldrig blivit gankad vid en gripstation. Har aldrig gjort det själv heller.

Har aldrig gjort det, men råkat ut för det vid flertal tillfällen....

Nåja, för att uppskatta WoW tror jag att man måste klara av att spela det sociala spelet. Du vet, bete sig mot folk och så. Klarar man inte av den pressen det innebär att umgås med människor så blir man lätt ignorerad eller till och med illa omtyckt av de lite mognare spelarna. Då återstår den del av befolkningen som du beskriver i ditt inlägg, och att du har hamnat bland dem färgar väl din åsikt.

Sure... Jag har då aldrig i mitt liv råkat ut för en sämre community än den som finns i WoW. Kolla in CoH och jämför... Ett spel som inte bygger på hur bra loot du har, eller hur många "blå" prylar du har
eller hur många instancer du gjort skapar en helt annan förutsättning för det "sociala spelet" Därför tycker jag att CoH exempelvis är mycket bättre än WoW, när man dessutom är med i ett SG som blivit utnämt till 2006 års bästa och "trevligaste" SG så vet jag mycket väl hur den aspekten fungerar och vilken innebörd den har...

Jag är ledsen, men Conan kommer nog att bli lika tråkigt som WoW för din del...

Det är jag helt övertygad om att det inte blir, då kidsen, disneyfantasy fansen och förhoppningsvis du kommer att snabbt falla bort så kommer det vara ett spel som passar mig och mina kamrater väl...

MVH
Lexx
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Nyfiken fråga.

Jag gillar inte Disney-fantasy.

Uppenbarligen gör du det....
Du får nog utveckla lite mer än så om jag ska kunna bemöta det där. Eller nej förresten, gör inte det. Jag tvivlar på att du kan tillföra mer nu.

Var i ligger taktiken eller skickligheten? En Instance som i början behövdes 30 pers för att klaras av fixas av 5 spelare idag... ? Skicklighet att slåss mot scriptade fiender? Mmmm... Sure.
Well, jag och folket i min raidgrupp fick slåss hur många gånger som helst mot t.ex. Razorgore (en av bossarna i raidinstansen Blackwing Lair) innan vi lyckades. Varje gång fick vi observera hur fighten gick till, anpassa taktik, koncentrera oss mer osv. Ledarna blev bättre och bättre på att läsa striden och efter några timmar satte vi det hela. Det hade aldrig funkat med den typen av spelare som du referar till. De har inte disciplin eller viljestyrka att lägga så mycket kraft på att lyckas. Om du inte kallar det skicklighet får det väl stå för dig, men faktum kvarstår; utan duktiga spelare hade vi aldrig lyckats. Och nej, det handlar inte om "loot". Igen i vår grupp är särskilt pyntad med episka föremål.

Det handlar heller inte om att lära sig scriptet. Fighten är dynamisk, och även om man har lyckats hundra gånger innan så kan man fortfarande få stryk för att man inte är tillräckligt koncentrerad, inte gör sitt bästa, eller helt enkelt har otur.

Jaha.... Men du är väl inte alla? eller ens en del av dom...Eller representerar du en majoritet av spelare?
Jag är nog en ganska bra representant för de människor som jag spelar med.

Och det är liksom där i jag tror ditt problem ligger. Klart att det finns idioter och skitungar på servrarna (fler dock på PvP och Normal än på RP) men man väljer ju vem man vill spela med. Du nämner PuG (Pick-up-Groups) och ja, väljer man helt slumpartade människor så får man skylla sig själv, klart man stöter på rötägg. Det räcker med att spela ett par veckor innan man lyckats skapa ett kontaktnät med spelare på sin egen nivå vad gäller rent socialt såväl som skicklighetsmässigt. Det har ju du uppenbarligen redan gjort! :gremgrin:

"Idioterna" drar sig ju som bekant (och aldrig har väl uttrycket legat så bra i munnen) som flugor till skit, vilket du har tvingats erfara. Lustigt nog upplever jag det som att du, på det här forumet, är exakt samma typ av människa som du ondgör dig så över i WoW.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Anmäler intresse …

Jag tycker det vore kul att samla ett gäng Rollspel.nu:are på en och samma server. Och äventyra tillsammans från början liksom.

Så om någon fortfarande är intresserad av denna idé tycker jag vi sätter den i verket.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ha!

Men jag lirar fortfarande och är fortfarande intresserad! Kan ni inte bestämma något så tänker jag klubba något åt oss. Så det så! :gremwink:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Ha!

Då ska fan jag också vara med. Ska vi lira Alliance eller Horde? Jag får börja leta builds redan nu. Jag får en onödigt stor lön som inte tar slut ens om jag verkligen slösar så 500:- för att ha kul i Wow med wrnu:are en månad kan det ju vara värt. :gremcrazy:
 
Top