Nekromanti World of the Lost - LotFP

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Blev inbjuden att spela modulen med en kompis som SL. Bläddrade lite i den när jag var hemma hos honom och den verkar spännande; mycket konstiga vapen, ett litet stadsäventyr samt en massa hexcrawl med fina illustrationer.

Är det någon som har spelat modulen tidigare? Hittade ingen tråd när jag sökte efter "World of the Lost" här på forumet. Vad tyckte ni?

Jag kommer nog spela en magic user eller cleric. Har inte spelat LotFP tidigare men har rätt många moduler och regelboken. Vi har spelat Carcosa men utan magic users av något slag och med improviserade regler (alltså det som folk kan komma ihåg av OD&D reglerna på rak arm, allt annat löses case to case eller med husregler).

 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
Bläddrar du i modulen INNAN du skall spela den!? Omedelbar förvisning till helvetets sjunde nivå!

Gillar inte omslaget och har inte tyckt att LotFP-grejorna har hållit måttet hittils, har blivit lite besviken på alla jag läst. Men det du beskriver gör kanske att man får ta sig en titt ändå.
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Fridigern;n185837 said:
Bläddrar du i modulen INNAN du skall spela den!? Omedelbar förvisning till helvetets sjunde nivå!

Gillar inte omslaget och har inte tyckt att LotFP-grejorna har hållit måttet hittils, har blivit lite besviken på alla jag läst. Men det du beskriver gör kanske att man får ta sig en titt ändå.


Haha, jag veeet - men nu blev det så. Jag visste såklart inte att jag skulle spela den, jag kollade i den och eftersom att jag var intresserad av den blev jag tillfrågad att vara med i spelgruppen ett par dagar senare. Hade jag inte kollat i den skulle jag inte blivit inbjuden att spela. Catch 22.

Som tur är så är det ett hex crawl, vilket betyder att jag sett mindre än en procent av materialet :)

Jag gillade inte heller LotFP grejerna först, men sen började jag gilla dem för att de är annorlunda. Det finns så mycket konstiga saker i dem. Påminner om Unknown Armies, fast inte lika genomgående bra. De försöker göra saker som ingen annan gör, eller iallafall ingen som jag har sett bli utgiven och såld på SF bokhandeln.

Hoppas den här blir kul att spela; vi hade mycket kul med Carcosa!
 

deusexmatteo

Warrior
Joined
13 Mar 2014
Messages
341
Angående omslaget:

Jag gillade det inte först, det såg för photobashat ut för min smak och att blanda 1700 tal med automatvapen kände inte så intressant. Dock tror jag att den är mer effektiv för att få folk att kolla på modulen. Den är precis på gränsen för att bli för märklig, så att det känns som att det bara är ett trick för att få uppmärksamhet, men jag känner att den håller sig på rätt sida - får se om den är representativ för modulen när vi drar igång på torsdag :)

Den andra bilden är nice, och den är väl med på omslaget (på baksidan?), men den har inte samma kraft som framsidesbilden.

Skickade omslaget till en kompis i USA som inte hade hört talas om LotFP alls och det hade omedelbar verkan. Han skrattade högt åt hur jäkla icke DnD det såg ut och jag tror det är det som är meningen. Antagonizing the reader har Raggie uttryckt det som, att sätta upp någonslags farthinder som får en att tänka efter en gång till. Hittills tycker jag att LotFP har lyckats bra med den delen.
 
Top