Nekromanti World of Darkness (werewolf) "War of Rage" kampanj

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
Fins det en skriven? En kampanj om the War of Rage, där varulvarna i praktiken utrotade de övriga av gaias barn för typ 10.000 år sedan, innan civilisationens uppkomst. Om jag ska skriva en själv, vad borde den innehålla? Vad fins det för sourceböcker som kan komma till användning? Vilken roll bör spelarna ta?

Googlade runt lite på ämnet, men kunde inte hitta någonting av speciell användning. Har ni spelat detta, eller haft tankar om det?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Skit cool ide :gremsmile: Jag har inte sett någon skriva en sådan kampanj till Werewolf men det finns ett fan-supplement till Demon: the fallen som heter The Sundered Heavens som handlar om kriget mellan himlen och de fallna änglarna som täcker tidsperioden eller möjligtvis tidsperioden precis innan i World of darkness tidslinjen. Den kan hittas här: länk

Om jag ska skriva en själv, vad borde den innehålla?
Den första staden Enoch bör vara där någonstans, den kanske inte ens är byggd än men Caine har börjat röra sig i riktningen mot att bygga den.

Caine som fortfarande bör vara skit arg på gud, änglarna andra människor och allt möjligt. Oh, och han ser fortfarande stenålders ut:



Änglarna och demonernas krig kan fortfarande pågå eller så kan man fortfarande se spåren efter konflikten. Oavsett vilket så bör Lucifer vandra Jorden öppet.

Alla de utdöda varulvs stammarna och de utrotade varulvsdjuren måste ju vara med och var i fokus.

De första magikerna har dykt upp efter kriget i himlen och på Jorden och de är mäktiga och läskiga så in i bomben.

Lilith är fortfarande aktiv och gör whatever det är hon gör.

Motherfucking mammutar.

Drakar, feer som vandrar omkring fritt och allt annat som teknokraterna inte fuckat up än.

Vad fins det för sourceböcker som kan komma till användning?
Oh, det kommer bli väldigt lite från väldigt många böcker. Jag vet inte om de täckte War of rage perioden bra i en enda bok eller om det bara kom hints som sade emot varandra i flera olika böcker.

Vilken roll bör spelarna ta?
Varulvs alphor som fuckar up skit för Gaia och råkar fucka upp sina egentliga alierade och dömer världen till att gå under tusentals år senare i vår tid.
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
God45 said:
Skit cool ide :gremsmile: Jag har inte sett någon skriva en sådan kampanj till Werewolf men det finns ett fan-supplement till Demon: the fallen som heter The Sundered Heavens som handlar om kriget mellan himlen och de fallna änglarna som täcker tidsperioden eller möjligtvis tidsperioden precis innan i World of darkness tidslinjen. Den kan hittas här: länk

Om jag ska skriva en själv, vad borde den innehålla?
Den första staden Enoch bör vara där någonstans, den kanske inte ens är byggd än men Caine har börjat röra sig i riktningen mot att bygga den.

Caine som fortfarande bör vara skit arg på gud, änglarna andra människor och allt möjligt. Oh, och han ser fortfarande stenålders ut:



Änglarna och demonernas krig kan fortfarande pågå eller så kan man fortfarande se spåren efter konflikten. Oavsett vilket så bör Lucifer vandra Jorden öppet.

Alla de utdöda varulvs stammarna och de utrotade varulvsdjuren måste ju vara med och var i fokus.

De första magikerna har dykt upp efter kriget i himlen och på Jorden och de är mäktiga och läskiga så in i bomben.

Lilith är fortfarande aktiv och gör whatever det är hon gör.

Motherfucking mammutar.

Drakar, feer som vandrar omkring fritt och allt annat som teknokraterna inte fuckat up än.

Vad fins det för sourceböcker som kan komma till användning?
Oh, det kommer bli väldigt lite från väldigt många böcker. Jag vet inte om de täckte War of rage perioden bra i en enda bok eller om det bara kom hints som sade emot varandra i flera olika böcker.

Vilken roll bör spelarna ta?
Varulvs alphor som fuckar up skit för Gaia och råkar fucka upp sina egentliga alierade och dömer världen till att gå under tusentals år senare i vår tid.
utspelar sig inte War of rage typ 4-7 tusen år innan cain blir den första vampyren? Jag tänker, det påstås ju att kriget började innan, eller under "Impergium", där människorna kom på id´en med samhällen, men Cain blev vampyr för typ 6000 år sedan, när civilisation per definition redan existerade, no? Eller skippar vi kreationist id´en om att gud skapade världen för 6000 år sedan, och säger att adam och eva var de första människorna som fick id´en att bosätta sig, och då fick de cain, i tiden under eller precis innan war of rage?
När exakt utspelar sig kriget mellan änglarna och demonerna tidsmässigt?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,494
Jag har alltid kört med att Cain föddes för 10.000 år sedan, alltså 8000 innan kristus och därför innan civilisationen, men bara precis. Inte för att det finns några exakta datum men jag tycker bara det funkar bra :gremsmile:

War of rage kan inte i canon utspela sig tusentals år innan Cain blir en vampyr eftersom han är den tredje människan och varulvarna är en yngre ras än människorna. Men det kan du alltid ändra som du vill.

Änglar och demon kriget är skumt eftersom det utspelar sig över flera olika dimensioner, tider och platser samtidigt. Vad vi vet är att det inte blir blodigt förrän Caine dödar Abel och uppfinner mord och att döda andra varelser. Innan det kunde inte änglarna döda varandra. Så kriget borde börja innan Caine blir vampad men inte sluta förrän efter han blivit det. Det antyds också att Gaia är en ängel som stannar och tar han om Jorden och att Varulvarna skapas i slutet av kriget, men det skär sig massivt med canonen i Werewolf så du vill nog strunta i den biten.

Du kan lätt skippa kreationist vinkel om du vill, och strunta i vampyrerna, änglarna och allt utom varulvarna om du vill. Då slipper du tänka på en massa canon som inte går ihop och kan fokusera på War of rage biten :gremsmile:
 

Bassejr

Hero
Joined
8 Jun 2012
Messages
847
Location
Eskilstuna
så cain uppfann mord? Det var ju en Nagah som startade war of rage genom att döda en silver fang, så då måste ju kriget börjat efter att cain vampades.

Men jag har en id´e.

Såhär, kriget börjar innan cain vampas, och slutar innan han embracear den andra generationen. Det vore coolt för några av mina spelare som är hängivna Vampire fans att möta någon från den andra generationen innan de blev embraceade av cain, eller möta Cain i en kort strid eller vittna honom slåss med någon annan viktig entitet (gaia? Jag vet inte, vem skulle cain slåss mot när han precis blivit vampyr?)

Jag tänker mig att spelarna ska ha ganska hög status, och lite mer episka stats, eller börja som vanligt men öka väldigt snabbt i stats för att det ska bli en aningen mer episk kampanj.
Jag tänker mig att i alla fall Gaia, Lillith, och möjligen också Cain, och några viktiga anfäder för vampyrer, varulvar, och andra skuggvarelser, ska vara med som karaktärer som spelarna får möta och kommunicera direkt med, antingen i andeform som med gaia, eller i egen hög person, som Cain eller andra generationen.

Jag tänker mig att, i min lilla värl, the War of Rage, orsakade Impergium genom att kriget tvingade människorna att flytta ihop i läger, som så småningom blev byar och städer och borgar. Jag tänker mig också (vet inte var Werewolf mytologin säger om det) att människorna redan på den tiden utvecklat delerium fenomenet.

Men vilka uråldriga karaktärer skulle man kunna använda i kampanjen?
 

Dharkos

Veteran
Joined
14 Feb 2010
Messages
35
Location
Göteborg
White Wolfs WoD-wiki påstår åtminstone att Enoch styrde för 10000 år sedan, så det bör ju göra Caine något äldre än så.
 
Top