Nekromanti Wolframfästet kommer att äga!!!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Kan vara det snurrigaste jag har läst på detta forum. Du förväxlar diffust med öppet.
Nej, du missförstår mig. Diffust är för mig "luddigt", "svårgreppat" "icke greppbart" osv.
... Vilket jag förövrigt hoppas är en någorlunda rätt uppfattning av ordet diffust. Annars behöver jag nog en ordbok i julklapp. :gremwink:
Men det är just det, när spel blir för öppna, så anser jag dem många gånger som svårgreppade och luddiga. Det blir så stort och öppet att man liksom inte riktigt kan greppa vad som är meningen. Och det är där vi är överens. Ja, konceptet skall vara begränsat nog att man kan se riktningen och greppa koncepterna. Ett spel som är för öppet är inte begränsat och riktat mot något speciellt, det känns luddigt och diffust. Förstår precis vad du menar med Ereb Altor. Ja, jag tror jag gör det i alla fall. Detta är i alla fall skälet till varför jag moddade en egen värld mycket tidigt till Drakar & Demoner, för att kunna lägga ut riktlinjer - ett koncept förbundet med en stämning som jag kunde komma överens med, och greppa.

Nå, dock känner jag mig relativt trygg med WF's koncept av den fakta jag har om spelet hittills. Det verkar gigantiskt - nästan amerikat - "möjlighetsmässigt" sett, jovisst. Men det känns ändå som om det i alla dessa möjligheter finns en bra guide och en god grund storymässigt som gör att man inte tappar konceptet.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Okej. Najs. Är de dyra, eller är det gamla kompisar så det blir vänskapspris?

... Tänkte förresten fråga om du har lust att skriva ett stycke till mitt rollspel som jag har kämpat länge med att formulera, utan framgång?
Det gäller "Vad är rollspel", och tvitusan vad svårt det är att försöka beskriva något dylikt.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Port Kad, The Rim
Okej. Najs. Är de dyra, eller är det gamla kompisar så det blir vänskapspris?
Jag beklagar, men sadana saker ska man inte diskutera i ett offentligt medium som WRNU. :gremsmile:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
WF skulle förresten gå via Lulu...
Kommer Rävspel att lägga om hela sin kommande spelförsäljning via det nu, eller är det bara ett val du gör just nu pga den ekonomiska krisen eller dylika?
Tänkte om du har tänken att "sadla om", för möjliga kommande spel via det försäljningsalternativet också, för att slippa de ytterst, grymt dyra tryckkonstanderna?
 
Top