Nekromanti Wizards vill ha DIN värld!

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
WOTC är uppenbarligen intresserade av en ny kampanjvärld till D&D (och eventuellt miniatyrer, böcker och kanske kortspel), och har därför utlyst en tävling där man kan skicka in ett förslag till en värld. Tävlingen sker i flera steg:

1. Skicka in en sammanfattning på en sida (tillsammans med lite annat jox, såsom kontaktinfo och lite legaliteter) enligt en mall som kan laddas ner här eller från den här posten. Skicka in senast 21:e juni (snabbt alltså!) - jag tror de går efter poststämpel, inte ankomstdatum men det finns ju ingen anledning att söla för det.

2. Tio av dessa förslag går vidare till en andra runda, där man ska skicka in en beskrivning av sin värld på tio sidor.

3. Tre av dessa världsbeskrivningar ska sedan expanderas till en 100-sidors "bibel". Dessa tre får ordentligt betalt för sitt arbete - $20,000 (hälften i förskott), men å andra sidan så innebär det att WOTC köper rättigheterna till dessa biblar.

4. En av dessa tre biblar "vinner", vilket leder till ytterligare hundratusen glada lappar med George Washington på (vilket ju motsvarar ungefär en miljon silvriga metallbitar med Cal Gustf på), plus att man har hyggligt stor chans att få vara med och vidareutveckla det hela till en komplett produkt eller i alla fall ha inflytande gällande vem som blir slutförfattare.

Mer information finns på http://www.enworld.org, och Anthony Valterra har besvarat en del frågor om det hela i en tråd på ENWorlds webbforum (som finns länkad från huvudsidan).

Lycka till!
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Okej, är det nån mer än jag som har funderat över att skicka in ett förslag?
En sak jag undrar över är om dom verkligen vill att man ska fatta sig så extremt kort som de själva gör i exemplet - i sådana fall finns det väl ingen chans att man kommer upp i ett A4, eller?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Jag antar att du menar exemplet "Forgotten Realms is a world of sword-and-sorcery adventure, where heroes battle monsters with magic." Det är bara svaret på första punkten, sedan har du fem punkter till.
 

TheWiz

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
21
Location
Uppsala
Jag och några bekanta runt om i världen har skickat in ett bidrag om en värld vi har byggt på i drygt 1 år. Så här hålls tummarna!/images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif/images/icons/grin.gif
 

Watchman

Warrior
Joined
11 Dec 2000
Messages
213
Location
Uppsala
Funderar på att skicka upp min värld. Har några hundra sidor anteckningar om den. Den har utvecklats i fem år, men det är bara senaste året jag använt den med Dungeons & Dragons regler, men det fungerar utmärkt tycker jag. Jag har skrivit historian från början i stället för tvärtom så det mesta känns realistiskt, och så består den ev flera planeter och annat skoj. Hoppas bara min engelska är tillräcklig.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Jag har skickat in två förslag själv, och händer det inget med dem så har jag utrymme för dem i mitt fansin så nån nytta blir det. Hur som helst för en industri som är så liten så är det väldigt sjyssta priser.
 
Top