Nekromanti Wizards of the Coast lägger ner Gleemax.com

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Wizards of the Coasts Vice President of Digital Gaming, Randy Buehler, låter meddela att de kommer att lägga ner Gleemax.com – en sorts social nätverkswebbplats för gamers – till förmån för sina online-speltjänster Magic Online och D&D Insider.

Läs hela klabbet här.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Så i praktiken kommer de alltså ta betalt av användarna för att få använda det officiella DnD-forumet?

Jag undrar om det verkligen är en bra idé...
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Njaä, deras messageboards kommer väl knappast att ligga under DDI. Inte som jag uppfattat saken i alla fall.
 

Master Pelle

Warrior
Joined
3 Jul 2001
Messages
216
Location
Skogås
Nej jag tror att forum kommer blir helt gratis, men DDI kommer at kosta. Men det betyder att dom kommer verklig igång att försöka göra klart med att lägga upp alla DDI program verktyg.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Gleemax sög ju nåt otroligt. Det var så fult och klumpigt att man inte kunde tro att det var ett stort företag som stod bakom det. Det såg ut som nånting nån svenne skulle gjort 97.
Fast vad vet jag de kanske fixade till det sen sist jag var där.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Good riddance to bad rubbish. Det var ju bara att de hade satt ett nytt namn på sina gamla forum, i princip samma forum som funnits sen TSR. Inklusive allt gammalt techstrul.

Fast som någon på WotC-forumen sa: Med tanke på hur dåligt Gleemax har fungerat, vill vi verkligen att det är den personalstyrkan som skall styra upp D&DI?
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Ok, då har jag nog bara missuppfattat det hela.

Jag trodde att gleemax.com var stället där det officiella dnd-forumet (och andra forum fanns).
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jodå, Gleemax har officiella D&D-forumet, men det är ju precis samma forummotor som när det låg på Wizards.com (antagligen samma burkar också), så det vore konstigt om de inte bara flyttade tillbaka allt till Wizards.

Även om jag kan se en poäng med att bara ha forumet för D&DI-folk (vore skönt att slippa 90% gräl mellan troll och 4E Avengers), så tror jag inte att de kommer välja den lösningen.
 
Top