Nekromanti Wizards ändrar sin nya tredjepartslicens

peterb

Swordsman
Joined
4 Jan 2004
Messages
400
Location
Lidingö
flurtis said:
Nu vet jag inte ifall dom ändrat på det men mig veterligen var det rätt mycket gruff om licenstagarna var tvungna att upphöra med försäljningen av 3,5 produkterna. Problemet för förlagen är att dom lagda tryckkostnaderna på tidigare 3,5 produkter som inte blivit sålda blir då omöjliga att få igen. Jag vet inte men jag kan tänka mig att ett par av tredjeparts förlagen ligger ute med kostnader för en hel del böcker, dvs dom har böcker ute som måste sälja fler exemplar innan dom går med vinst.

Nån som är insatt i licensen som kan varifiera det, då jag bara läst det på andra forum?
WotC har dragit in d20-STL, dvs. den licens som gav förlagen rätt att använda d20 loggan. De tidigare licenstagarna har nu fram till nyår på sig att sälja slut sitt lager eller märka om produkten. Det senare är ju egentligen bara realistiskt för PDF:er.

En punkt i GSL förbjuder licenstagaren att sälja samma produktlinje under både OGL eller GSL. Det är antingen eller.

På Enworld finns en tråd om vilka punkter som är dealbreakers, eftersom en diskussion här om detta riskerar att bara repetera vad som redan sagts där så rekommenderar jag en titt på den tråden.
 
Top