Nekromanti Wizard 9/Incantatrix 10/Mystic 1 = Hiroshima Combo

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Detta är inte ett av mina mer intelligenta inlägg men är kanske rätt kul för dem som inte förstått vad prestige classes och metamagic kan ställa till med:

Wizard lvl 9/Incantatrix lvl 10/Mystic lvl1:
- spellcaster level: 19 (wizard + incantatrix)
- metamagic feats kostar 1 spell slot mindre än standard kostnad (incantatrix)
- alla fireballs är automatiskt enpowered utan spell slot kostnad (mystic)

Med rätt valda metamagic feats kan vår sadistiske wizard på en enda runda åstadkomma rätt extrem massförstörelse på en area, ex:

Quickened Empowered Twinspell Fireball (20 D6 x1.5) + Maximized Empowered Twinspell Fireball (180) = total skada på 210 - 360 hit points.

Här gäller det att ha två levels i Rogue (p.g.a. Evasion) så man kan undvika hela skiten med lite flyt ;)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Incantatrix?

var hittar du den?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Stämmer. Jag sitter just nu och bläddrar i "Magic of Faerûn" men har inte hunnit studera den så djupt ännu.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: Var fick du tag på MaoF?

Goblin Gate i Aalborg, DK.
De är ofta snabbara att få hem grejor.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Re: Var fick du tag på MaoF?

Ja säkert. Jag var på Tradition Göteborg i dag, och där hade de den inte.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Ja du....Tevanu, min sunelf Wizard, har jag skapat för att bli Incantatrix/Wizard..... jag har just kommit upp i lvl 3( i går spelade vi the sunless citadel!) och jag siktar på att bli det när jag når lvl 6...så jag kommer att börja min icantatrix med Wizard 5/Incantatrix 1...sen kommer det bara att bära av farten....... Enligt vår DM kommer nästa äventyr att ta oss upp till lvl 4-6( förhoppningsvis åtminstone 5) så då får jag fireballs och sen är det bara att bli incantatrix. Får jag fråga om det finns någon metamagic feat som bara höjer spellsloten med ett steg? Var får man tag på mystic?



Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Mystic

Tack för svaret Tamshan! Var nummer 274 för länge sedan eller finns den fortfarande i affärerna för att köpa?

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
En annan fråga Caen

Sunless Citardell, har jag också tänkt att spela. Vilken region hade ni lagt den i?
Rollspelar ni också i Faerûn?
Tack på förhand.

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: En annan fråga Caen

Jo, vi spelar i Faerun...Men vår DM talade inte om a exakt var vi var i Faerun när det hela gick loss. Det enda vi visste var att vi kom från en alvbosättning för att undersöka var en ranger alv hade tagit vägen( som det visade sig hade dött i citadellet.....) och underliga händleser i en by( Träd som går visade det sig, sk Twigblights). Jag kan inte minnas nmanet på alven men det började på K. König, vår DM kan säkert svarar på det på måndag när han kommer tillbaka till det här forumet.( Han jobbar inte på söndagar). Det var ganska roligt, men mycket hack & slash om man nu inte gillar sånt. Jag och dom andra tyckte att det var ganska kul och lagom för lvl 1 karaktärer, vi var på 0 hp flera gånger och en gång var en kille nere på -5 hp.....så det var nära ögat.......

Jag ska fråga könig om inte han kan säga var i Faerun äventyret utspelade sig.

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
The Sunless Citadel

När jag spellede the Sunless Citadel så förla jag det i the Fields of the Dead i västra Heartlands. FR. Byn i äventyret dumpade jag och lät i stället spelarna mer eller mindre av slump trampa på den där ravinen där the Sunless Citadel finns.

Personligen tycker jag att detta äventyr var rätt töntigt men det funkar bra som ren regelträning.
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: The Sunless Citadel

Vaddå, vi fick XP....thats all that counts in the beginning....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Kauris

Veteran
Joined
13 May 2001
Messages
153
Location
Göteborg
Tack Caen och Tamshan

Får jag fråga igen en annan gång?

Kauris

"The greatest harm can result from the best intentions" The Wizard's second rule
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Re: Tack Caen och Tamshan

Javisst!! Men jag ska se till att König svarar på din fråga, jag lovar. Jag har redan frågat honom genom att skicka ett privat meddelande...så vi får de hur snabbt det går....

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 
Top