Witcher 4

Sett tre avsnitt. Inga tuttar och känns mer som en reguljärfantasyserie.

Geralt har blivit mer mänsklig. Tyckte inte om hur stoisk han var.

Serien har blivit jäkligt gory.

Den vita vargen har blivit mycket starkare.

Jag hörde att det skall komma ett 4e datorspel också. Trodde det var det tråden handlade om, men så såg jag @Rickard kommentera på avsnitt. :-)

Har sett första säsongen av serien, och spelat 3e datorspelet, så jag är nog inte någon riktig entusiast, men jag ser fram mer emot ett spel till än ytterligare TV-serier.

Netflix The Witcher är en av de sämsta adaptioner av fantasyböcker jag någonsin sett. Första säsongen var inte speciellt bra, andra säsongen var sämre och sen orkade jag inte mer. Skall till mycket för att jag skall orka se den tredje och fjärde säsongen.

Jag visste inte att det kommit en säsong 4. Gillade första säsongen då den hade fokus på vad jag gillade med spelet: Sagoelement och monsterjakt. Säsong 2 gick från detta och började introducera dåligt skriven storpolitik. Som tur var blandades den dåliga storpolitiken med hjärndöd dum-kul action vilket gav ett högt underhållningsvärde. Det var nog den mest tv-speliga fantasyhistoria jag någonsin sett. Säsong 3 var tyvärr rätt tråkig. Storpolitiken var kvar och var om möjligt sämre, men det var inte riktigt lika mycket rolig korkad action. I vissa avsnitt hettade det till men det var många sega passager. Kan absolut tänka mig att ge säsong 4 en chans någon gång. Har dock en del andra serier att se först.

Witcher: Blood Origin var när jag verkligen gav upp. Såg inte säsong 3… Men 4an ser ut som en sådan massiv tågolycka… Jag borde se den!

Back