Nekromanti Witchcraft - idéer?

Nomad

Veteran
Joined
27 Apr 2001
Messages
2
Hej!
Har köpt det nya reviderade Witchcraft och börjat leda en grupp nyligen. Men vissa regler och detaljer förstår jag mig faktiskt inte på...Är erfaren spelare och SL sedan 13 år, men jag vill gärna byta lite synpunkter med någon annan som har skaffat detta eminenta spel. Det kan bli riktigt kul och bra, men lite tips och idéer skadar ju aldrig...
Hör av er!
MVH Nomad
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Är det bra det spelet?
Kan man få en liten beskrivning av världen, regelerna och stämningen?

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 

Nomad

Veteran
Joined
27 Apr 2001
Messages
2
Tjena!
Spelet är mkt bra över lag, mkt bra stämning och vettiga regler, med fokus på spel, snarare än tärningsrullande. Litegrann en korsning mellan Cthulu och Vampire. Spelarna kan vara häxor(wicca), medium, spiritister, voodoo/santeria-utövare eller liknande. Det finns många spännande monster och varelser och en bra mörk, ockult miljö. Det bästa i mitt tycke är att magi har konsekvenser, det går inte att bara slänga en massa trollformler omkring sig, utan illvillig magi kan slå tillbaka. Det finns ett slags karma-tänkande i spelet, vilket tilltalar mig som numera har tröttnat på hjärndöda skjutakampanjer.
Men det är vissa detaljer och regler som är lite oklara, man får improvisera lite emellanåt, samt att allt övernaturligt kan kroka i varann litegrann. Det blir till slut svårt att hålla isär alla andar, monster, ESP, trollformler, cirklar, pentagram, fullmåne-modifikatorer etc...Men jag kan rekommendera det om du har en bra och erfaren spelgrupp som inte bara vill ha konstant action och krutrök.
MVH /Nomad
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Lät riktigt tufft skall kika närmare på det spelet...

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.
 
Top