Nekromanti WIP - Modul: Bepansrade Fordon

Blaze

Veteran
Joined
19 May 2006
Messages
12
Eftersom det kändes lite dött här för tilfället tänkte jag dela med mig lite av en av två fordonsmoduler jag håller på med just nu.

Det som är bevisat svårast är den jädrans layouten.. vill få det snyggt, men det är nåstan omöjligt.
Här är ett smakprov iaf, lämna konstruktiv kritik, vad är bra/dåligt
vad kan jag göra lite bättre OSV.

http://skuggans.no-ip.com/blaze/BepansradefOrdon.pdf
 

swazze

Swordsman
Joined
20 Mar 2002
Messages
537
Location
Lund
Vill du ha en bra layout så kan du kontakta nogo www.nogo.se Genom att få ditt material godkännt av NoGo så kan det läggas upp på NoGos sida med NoGo layout
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Okej, för det första - utskriftsformatet. Jag har svårt att förstå varför jag plöjde mig igenom nedladdning av en 5,7mb pdf fil som jag trodde var på minst 10-20 sidor men som jag till min fasa upptäckte bara rörde sig om fem ynka sidor, fullmatade med hutlöst stora foton som ger massor av bildvinklar på samma fordon från olika vinklar men samtidigt nästan ingen text. Mitt tips - skär ned och var sparsam med bilderna, alternativt erbjud en pdf-variant i formatet "small size" respektive en i "big size" (Vet att de flesta utskriftsprogram klarar av det, Indesign ett av många). Själv har jag inte riktigt insett betydelsen av det här förrän först nu när jag själv sitter på en riktigt dålig Internetuppkoppling med 12gb quota utanför dmz. En lågupplöst version är ju kanon för oss ur den senare kategorin, en högupplöst variant är guld för de som kan fildela och sprida detta framtida verk till nära och kära runt Jorden. :gremlaugh:

Sen till själva innehållet. Ett tips är att göra modulen utifrån idén om text först - eventuella bilder sen. Dvs låta artikeln skapas utifrån texten och inte från bilderna.

Efter att ha tankat hem 5 sidor för 5,7mb från min redan gravt överbelastade och tragiska Internetquota ut mot Sverige och Världen känns det som att jag egentligen inte får veta så mycket om modulen. Det som förhandsblicken visar är ju mest datasheets av info till respektive fordon, samt lite bakgrundstext. Vad får man veta mera? Gentemot Neotech frånskiljt andra spel om nära framtid? Jag tänker på dels data mot själva regelsystemet, om fordonens respektive bakgrund, användning och historia osv. Det är DET som är intressant och det är här du borde börja. Någon nedskalad bild på varje eller vartannat fordon kan ju också följa med men jag tycker att modulen ska komma efter texten, inte tvärtom.

Men det är kul att det driftas ute i stugorna till Neotech, ett spel vars forum dock tycks vara på väg att tyna bort :gremshocked:

Snygga bilder btw, har du tagit dem själv? :gremsmile:

Hoppas jag kunde hjälpa. (dock tragiskt medveten om att jag själv ofta faller i samma gropar. Bra med kritiska röster då och då)
 
Top